Nainen juoksee juoksumatolla, kuva kengänpohjasta
© Jakob Helbig

Pikatreeni juoksumatolla

Kuulutko sinäkin niihin, jotka jyystävät juoksumatolla tuntitolkulla kerrallaan? Ei kannata! Voit tehostaa juoksutreeniä tämän helpon ohjelman avulla, joka vie kaiken lisäksi vain 10 minuuttia.

maanantai 25. kesäkuuta 2018 teksti J. Linder & A. Enevoldsen

10 minuutin juoksumattotreeni

Treeniohjelman hyödyt

  • Harjoitusta jaloille
  • Vaihtelua juoksulenkille 

Ohjelma

  • 30 s kävelyä
  • 30 s rauhallista hölkkää tai juoksua
  • 1 min kovatempoista tai erittäin kovatempoista juoksua

Treeni 

  • Tee ohjelma 5 kertaa. 
  • Lisää juoksumaton nopeutta hiukan joka kierroksella, jotta joudut vähitellen juoksemaan kovempaa. 
  • Aluksi kannattaa valita rauhallinen tahti, jotta vauhtia on varaa kiristää treenin aikana.

Vinkki 

Ohjelman voi tehdä myös ulkona. Kiristä tempoa kellon tai maamerkkien mukaan tai radan mukaan, jos juokset radalla.


Meiltä saat treeniohjelmat niin juoksuun, lihaskuntoharjoitteluun, joogaan kuin crossfit-harjoitteluunkin – ja moneen muuhun. Valitse juuri omiin tavoitteisiisi istuva ohjelma täältä ja aloita jo tänään.

Nainen juoksee juoksumatolla
© Jakob Helbig

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee