Penkkipunnerrus

Vaikutus: Hartiat, rintalihakset ja käsivarren ojentajat

Välineet: Painonnostopenkki, levytanko ja levypainosarja. (Käytettävän vastuksen valitsemisesta saat neuvoja täältä).

Liike: Asetu penkille selinmakuulle niin, että levytanko on rintojen alapuolella kuten kuvassa 1. Punnerra tanko hitaasti suoraan ylös kuvan 2 mukaisesti. Pidä tanko vakaana koko harjoituksen ajan.

Pidä hartiat alhaalla punnertaessasi, niin et jännitä niitä turhaan. Hartioiden pitäminen alhaalla pienentää myös loukkaantumisriskiä.

Laske tanko hitaasti takaisin alkuasentoon. Älä kuitenkaan laske sitä rintakehän päälle.

Vinkki: Pidä kyynärpäät ala-asennossa suunnilleen suorassa kulmassa niin, etteivät ne sojota minne sattuu. Se ehkäisee turhia vammoja.

Hyvinvointia koko kesäksi KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Juostessa kuunneltava juoksuohjelma
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

Juuri nyt voit saada KUNTO PLUSsan kaikki palvelut käyttöösi koko kesäksi vain 8,95 eurolla!

TARJOUS: 3 kk 8,95 €


Newsletter background