Vastuksen valitseminen

Turhan monet naiset tarttuvat liian keveisiin painoihin tai käyttävät treenatessaan liian pientä vastusta.

tiistai 8. syyskuuta 2009 teksti KUNTO PLUS

Liian kevyillä painoilla tai pienellä vastuksella treenaaminen on tehotonta ja tulokset jäävät mitättömiksi. Omat voimat onkin syytä tarkistaa säännöllisin väliajoin ja kokeilla, joko jaksaisi harjoitella raskaammalla vastuksella.

Aloittelijan tulisi kehittyäkseen käyttää lihaskuntoharjoittelussa vastusta, jolla jaksaa tehdä 15 – 20 perättäistä toistoa 60 prosentin teholla maksimivoimasta. Enemmän harjoitelleille sopii 12 – 15 toistoa 80 prosentin teholla.

Vastusta tulee lisätä heti, kun treeni alkaa tuntua helpolta. Harjoitteleminen on tehokkainta silloin, kun se tuntuu koko ajan suhteellisen raskaalta.

Treeniasulla on väliä!

Jos haluat saada enemmmän irti treenistä, treeniasun tulee olla toimiva ja siinä tulee olla mukava olla. Nyt voit saada hyvännäköisen ActiveFit-treeniasun, johon kuuluvat korkeavyötäröiset trikoot ja tyylikäs, väljä lyhythihainen treenipaita. Molemmat ovat pehmeää ja hengittävää materiaalia, joka tuntuu mukavalta yllä ja toimii treenissä. Tutustu tästä tarjoukseen, josta saat 24,90 eurolla ActiveFit-treeniasun ja 4 KUNTO PLUS -lehteä.

Korkeavyötäröisissä trikoissa voi treenata tarvitsematta pelätä, että ne eivät pysy päällä. Paidan hengittävä materiaali varmistaa, ettei se liimaannu selkään, ja väljän mallin saumat eivät hankaa ikävästi liikkuessa. Nyt voit saada treeniasun ja 4 KUNTO PLUS -lehteä, joista saat kannustusta terveelliseen elämäntapaan, tehokkaita treeniohjelmia ja herkullisia reseptejä, vain 24,90 eurolla.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee