Etunojapunnerrus

Punnerrukset kehittävät eri lihaksia sen mukaan pidätkö käsiä vartalon vierellä vai leveämmällä.

Kun käsivarret ovat hartioiden leveydellä, liike treenaa erityisesti ojentajia. Kun käsivarret ovat leveämmällä, liike treenaa rintalihaksia ja olkavarsia.

Kun ote on kapea eli kädet ovat hartioiden kohdalla (ns. timanttipunnerrus), liike vaikuttaa olkavarren alapinnan "alleihin". Kun kädet ovat leveämmällä, liike vaikuttaa myös rintalihaksiin ja kaikkiin käsivarsien lihaksiin.

Asetu päinmakuulle pelkät kämmenet ja varpaat alustassa. Työnnä vartalo ylös ojentamalla käsivarret suoriksi ja laskeudu takaisin ala-asentoon. Punnerruksessa rinnan on käytävä mahdollisimman lähellä lattiaa.

Treenaa näin

Asetu päinmakuulle kädet alustassa hartioita leveämmällä. Ojenna kädet työntäen vartaloa ylöspäin päkiöiden tai polvien varassa ja laskeudu takaisin ala-asentoon niin pitkälle, että rinta lähes kosketta alustaa. Pidä vartalo suorana ja jalat yhdessä.

Toistot: 12

Seuraava harjoitus

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background