© iStock

7 syytä aloittaa kuntoilu loman jälkeen

Kesäloman jälkeen on paras aika aloittaa treenaaminen! Tartu tilaisuuteen!

keskiviikko 17. elokuuta 2016 teksti KUNTO PLUS

1. Olet juuri nyt kaikkein energisimmilläsi.

2. Ulkona on vielä valoisaa ja lämmintä, joten treenaamaan on helppo lähteä.

3. Arkirutiineista on pidetty niin pitkä tauko, että keho ja aivot ovat unohtaneet niin huonot kuin hyvätkin tavat. Siksi nyt on hyvä hetki luoda perusta terveellisemmille elämäntavoille.

4. Olo on rento, unta on saatu tarpeeksi ja stressi on lievittynyt. Keho on juuri nyt valmis aloittamaan kuntoilun.

5. Levännyt elimistö erittää tehokkaimmin mielihyvähormoni dopamiinia. Dopamiinin ansiosta treenaamisen alkuun pääsee helpoimmin ja treenata myös jaksaa parhaiten.

6. Lomalla on ehtinyt ajatella, mikä on itselle tärkeää ja mitä haluaa. Kun tavoitteet ovat selvät, on helpompi pitää kiinni säännöllisestä harjoittelemisesta.

7. Treenistä ehtii suotuisien säiden aikana tulla hyvä tapa, ja sitten onkin helppo vaihtaa varasuunnitelmaan, kun sää muuttuu huonommaksi. Vaihtoehdoksi voi käydä vaikkapa kuntosalitreeni, sillä harjoittelua ei enää halua jättää väliin.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee