3 hyötyä: näin terveellistä kävely on

Kovat treenitunnit ja rajut intervallit eivät ole ainoa tie hyvään peruskuntoon ja terveempään elämään. Pari reipasta kävelylenkkiä viikossa antaa mainiosti samat hyödyt.

Anna ajatusten virrata! Reipas kävely edistää aivosolujen uudistumista.

© iStock

1. Sydän kiittää

Sydämesi riemuitsee eniten, jos ryhdyt kävelemään säännöllisesti. Reipas kävely panee sydämen töihin ja auttaa parantamaan sydämen pumppaustehoa sekä parantamaan hengitys- ja verenkiertoelimistön kuntoa, alentamaan verenpainetta ja kohentamaan kolesteroliarvoja.

2. Vartalo virtaviivaistuu

Eron sekä tuntee että näkee. Pitkäkestoinen, matalalla tai kohtuullisella sykkeellä tehty kävelytreeni vauhdittaa rasvanpolttoa ja auttaa myös vahvistamaan alavartalon lihaksia. Kävelytreeniä kannattaa täydentää ylävartalon lihastreenillä. Sauvakävely – oikealla tekniikalla – tekee kävelylenkeistä vauhdikkaampia ja panee töihin myös esimerkiksi selän lihaksia.

3. Aivot pysyvät nuorina

Säännöllinen liikunta auttaa pitämään aivot nuorina, ja esimerkiksi kävely auttaa tutkimusten mukaan pitämään muistin reilassa ja pään terävänä ikääntyessä.

LUE MYÖS: Askelmittari voi innostaa kävelemään jopa 1,5 kilometriä enemmän – joka päivä!

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background