Spinning saa tavallisesti hien virtaamaan ja energian palamaan

Spinning - tehokasta treeniä

Jos ajatus hikoilemisesta ei hirvitä, nouse spinningpyörän satulaan, niin kilot karisevat ja kuntoa karttuu ennätysvauhtia.

tiistai 11. syyskuuta 2012 teksti KUNTO PLUS

Spinning kohottaa kuntoa tehokkaasti ja kuluttaa runsaasti energiaa.

Spinning on rankkaa, energistä ja tehokasta treeniä. Spinningin etuna on myös se, että urheilu- ja rasitusvammoja ei juuri tule, sillä liikkeet ovat luonnollisia eikä spinning kuorimita niveliä.

Intervallit karkoittavat ikävän

Spinningtunnin sisältö riippuu ryhmän tasosta ja ohjaajasta.

Useimmiten treeniin kuuluu intervalleja, joissa välillä poljetaan niin lujaa kuin jaksetaan ja välillä huilaillaan polkien rauhalliseen tahtiin.

Intervalliharjoittelu on kaikkein tehokkain tapa sekä kohentaa kuntoaan että kuluttaa kaloreita. Lisäksi vaihteleva treeni ehkäisee liikuntaa muuttumasta ikäväksi puurtamiseksi.

Spinningillä kilot karisevat

Spinningin suosion syyt ovat yksinkertaisia: se kohentaa aerobista kuntoa ja tehostaa aineenvaihduntaa, nostaa anaerobista kynnystä ja kaiken tämän ansiosta se edistää painonhallintaa.

Etuihin kuuluu myös se, että laji on lempeä nivelille ja jänteille. Lisäksi jokainen voi itse sovittaa oman tahtinsa kuntoonsa, jolloin keho ei rasitu liikaa.

Vaikutus vartaloon

Spinning antaa hyvää harjoitusta rakaroille ja reisille, mutta myös selkä ja vatsa saavat osansa. Treeni on kuitenkin hellävaraista polville ja lonkille.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee