Pyöräilyn jälkeen

Rankka pyöräily voi rasittaa niskaa, polvia ja jalkoja.

Hieronta auttaa ehkäisemään ja lievittämään pyöräilystä kipeytyneiden lihaksien jännityksiä.

Polven hieronta

Kovatahtisesta polkemisesta syntyviä polven takaosan jännityksiä voi ehkäistä hieronnalla.

Koukista polvea ja paina sormet syvälle polvitaipeeseen. Hiero polvitaivetta sivuille ja alas suuntautuvilla liikkeillä.

Säären hieronta

Jalan ojentajalihaksiin saattaa yllättäen alkaa koskea pyöräillessä, ja kipu vain yltyy, jos jatkaa pyöräilyä.

Kipeytymistä voi ennaltaehkäistä hieromalla nilkan etuosan jänteitä sivuttaisilla liikkeillä (ei jänteiden suuntaisesti).

Niskan ja hartioiden hieronta

Huono pyöräilyasento saattaa jännittää niskaa niin, että seurauksena on päänsärkyä ja kipu säteilee niskasta käden sisäsivua pitkin aina peukalonsyrjään saakka.

Hieronnalla voi ennaltaehkäistä ja lievittää niska- ja hartiakipuja: hiero niskan ja kallonpohjan liittymäkohtaa niskaa ja hartioita puristelevilla ja venyttävillä liikkeillä niin, että kovettumat pehmenevät ja kireät jänteet alkavat antaa myöten.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background