Nauti saunasta huoletta

Sauna ei vain rentouta, vaan se on hyväksi myös sydämen terveydelle – mitä enemmän saunot, sitä parempi, sanovat tutkijat.

Sauna on kaikille suomalaisille tuttu ja jokainen osaa mielestään saunoa oikein. Jos kuitenkin haluat varmistaa, että saunot parhaalla mahdollisella tavalla, toimi näin:

  • Lämpötila: Hyvä lämpötila on noin 80-90 astetta silloin, kun ilmankosteus on melko alhainen.
  • Kesto: Noin 10 minuuttia kerrallaan.
  • Muuta: Vastan/vihdan käyttö virkistää verenkiertoa.
  • Tauot: Uiminen löylytauoilla on etenkin kesäisin parasta mökkiohjelmaa. Siitä on myös hyötyä, kunhan lämpötilan vaihdokset eivät ole liian rajuja. Viileään veteen kastautuminen saa aivot erittämään endorfiineja, jotka saavat olon tuntumaan mahtavalta.
  • Toistot: Ja sitten vain uudelleen saunaan. Kylmän ja kuuman vaihtelu pistää vauhtia verenkiertoon. Usein saunominen on terveellistä myös sydämelle.

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background