10 tulehdusta kiihdyttävää ruokaa

Tunnista ruoka-aineet, joita on syytä välttää, jos haluat ehkäistä elimistön matala-asteista tulehdusta.

Tietyt ruuat kiihdyttävät tulehdusta. Niitä ehkä on vaikeaa välttää kokonaan, mutta jos valitset pääosan ruuistasi tulehdusta hillitsevistä ruoka-aineista, olet jo ottanut tärkeän askeleen kohti terveempää ja pidempää elämää.

Katso, mitkä ruuat voivat ehkäistä tulehdusta

Nämä ruuat vievät väärään suuntaan

1. Jotkut kasvirasvat

Maissi-, viinirypäleensiemen-, ohdake- ja auringonkukkaöljyjä kannattaa välttää. Käytä niiden sijaan oliivi-, avokado- ja rypsi- tai rapsiöljyä.

2. Punainen liha
Vältä varsinkin tehotuotettua lihaa ja sellaisten eläinten lihaa, joilla ei ole mahdollisuutta ulkoiluun.

3. Sokeri
Sokeri kiihdyttää matala-asteista tulehdusta, joten sitä välttääkseen on syytä unohtaa suklaa, keksit ja makeat leivonnaiset sekä sokeriset juomat.

4. Pitkälle jalostetut viljatuotteet
Valitse täysjyvätuotteita vehnäleivän, valkean riisin ja valkoisen pastan sijaan.

5. Lihajalosteet

Vältä leikkeleitä ja makkaroita.

6. Alkoholi

Myös alkoholia on syytä välttää.

7. Rasvaiset maitotuotteet

8. Perunat (varsinkin paistetut)

9. Suola

10. Makeiset

KUNTO PLUS 13/2011

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background