Haluaisitko päästä ihannemittoihisi? Anna Ruokapäiväkirjan auttaa.

Mittaa rasvaprosenttisi – askel askeleelta

Helpoin tapa oman rasvaprosentin mittaamiseen on yksinkertainen ihopoimumittaus. Menetelmiä on useampia, mutta irlantilaistutkijat ovat nyt selvittäneet tarkimman, jota voivat käyttää sekä normaali- että ylipainoiset naiset.

tiistai 16. elokuuta 2016 teksti KUNTOPLUS

Kyseessä on Durnin ja Womersleyn metodi – ja näin se toimii.

  • Hanki mittauspihdit. Niitä on monen hintaisia.
  • Mittaa joka kerta samalla tavalla – tai pyydä joku auttamaan mittauksessa.
  • Mittauspaikkoja on kaikkiaan neljä: hauislihaksen keskeltä, kolmipäisen olkalihaksen keskeltä, lapaluun sekä lantiolta. Tuloksen saat syöttämällä tiedot verkkolomakkeeseen, jonka löydät täältä.

Onko rasvaa kehossa jo riittämiin? Lue lisää rasvaprosentista täältä

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mitä terveysneuvoa sinun on vaikeinta noudattaa?


KUNTO PLUS suosittelee