Liikuntaa ilman treeniä!

Eikö aika riitä treenaamiseen, vai eikö se edes huvita? Täältä saat 9 vinkkiä hyötyliikuntaan sekä töissä että kotona - liikuntaa ei välttämättä tarvitse lähteä erikseen harrastamaan.

Liikunta tekee välittömästi hyvää!

Arkiliikuntaa työpäivään

  • Pyöräile tai kävele työmatkasi.

  • Pyri lisäämään aktiivisuuttasi kaikessa, mitä teet. Valitse portaat hissin sijaan, hae posti itse jne.

  • Käytä seisomapöytää tai istu jumppapallon päällä. Tee pari kyykkyä tai punnerrusta pienenä taukojumppana. Pidä minuutin tauko puolen tunnin välein.

  • Kävelykokoukset tai palaverit seisten.

  • Käy lounaalla työpaikkasi ulkopuolella, niin saat samalla jaloittelua.

  • Kokeile kenkiä, jotka aktivoivat useita lihasryhmiä kävellessäsi ja seistessäsi (esimerkiksi MBT).

Näin paljon arkiliikunta voi lisätä energiankulutustasi

Hyötyliikuntaa kotona

  • Valitse kotityöt, jotka vaativat fyysistä aktiivisuutta. Käy esimerkiksi viemässä roskat ja anna kumppanisi kuoria perunat.
  • Hyödynnä television katseluun käyttämäsi aika tekemällä lihaskuntoliikkeitä.
  • Pysy liikkeessä tai järjestele kotia, kun puhut puhelimessa tai seuraat televisiota. Valitse aktiivinen toiminta Facebookin ja viestittelyn sijaan.

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background