Liikunta tekee välittömästi hyvää!

Liikuntaa ilman treeniä!

Eikö aika riitä treenaamiseen, vai eikö se edes huvita? Täältä saat 9 vinkkiä hyötyliikuntaan sekä töissä että kotona - liikuntaa ei välttämättä tarvitse lähteä erikseen harrastamaan.

keskiviikko 20. heinäkuuta 2016 teksti KUNTO PLUS

Arkiliikuntaa työpäivään

 

 

  • Pyöräile tai kävele työmatkasi.

 

 

  • Pyri lisäämään aktiivisuuttasi kaikessa, mitä teet. Valitse portaat hissin sijaan, hae posti itse jne.

 

 

  • Käytä seisomapöytää tai istu jumppapallon päällä. Tee pari kyykkyä tai punnerrusta pienenä taukojumppana. Pidä minuutin tauko puolen tunnin välein.

 

 

  • Kävelykokoukset tai palaverit seisten.

 

 

  • Käy lounaalla työpaikkasi ulkopuolella, niin saat samalla jaloittelua.

 

 

  • Kokeile kenkiä, jotka aktivoivat useita lihasryhmiä kävellessäsi ja seistessäsi (esimerkiksi MBT).

 

 


Näin paljon arkiliikunta voi lisätä energiankulutustasi

 

Hyötyliikuntaa kotona

 

  • Valitse kotityöt, jotka vaativat fyysistä aktiivisuutta. Käy esimerkiksi viemässä roskat ja anna kumppanisi kuoria perunat.
  • Hyödynnä television katseluun käyttämäsi aika tekemällä lihaskuntoliikkeitä.
  • Pysy liikkeessä tai järjestele kotia, kun puhut puhelimessa tai seuraat televisiota. Valitse aktiivinen toiminta Facebookin ja viestittelyn sijaan. 

 

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Haluaisitko eroon kuukautisista?


KUNTO PLUS suosittelee