Intervalleja 5 kilometrille

Millaiset intervallit sopivat parhaiten 5 kilometrin vauhdin kasvattamiseen?

Pyramidiintervallit lyhenevät loppua kohden.

Vastaus: Parhaat intervallit ovat sellaisia, että ne tulee juostua. Siksi kannattaa ensisijaisesti juosta intervalleja, jotka kannustavat juoksemaan usein. Tärkeintä on, että hengästyt kunnolla ja olet käyttänyt kaikki voimasi, kun olet juossut kaikki suunnittelemasi intervallit.

Viidelle kilometrille sopivat lyhyehköt pyramidi-intervallit, joissa lihakset rasitetaan äärimmilleen lyhytkestoisesti. Ne kohottavat kuntoa ja lisäävät tehokkaasti lihasten toimintakykyä. Pyramidimalli on hyvä myös siksi, että on mukava ajatella, että rankat intervallit lyhenevät, kun alat väsyä. Juokse pyramidimallin mukaan kerran tai kaksi viikossa.

Pyramidi-intervallit

  • Juokse yhteensä 9 intervallia vaihtelevilla kestoilla.
  • Pidä vauhti mahdollisimman kovana.

  • Kuvan luvut kertovat, montako sekuntia kukin intervalli kestää.

  • Hölkkää minuutti intervallien välillä.

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background