Mitä CrossFitin lyhenteet oikein tarkoittavat?

CrossFitin salakieli auki! Mitä ovat WOD, AMRAP, STOH ja muut kryptisiltä kuulostavat ilmaisut?

maanantai 8. huhtikuuta 2013 teksti I. FORM-redaktionen

WOD


Crossfitin tärkein lyhenne on WOD – Workout Of the Day – päivän harjoitukset, jotka tehdään mahdollisimman rivakkaan tahtiin

AMRAP


AMRAP – As Many Reps/Rounds As Possible – mahdollisimman monta toistoa tai kierrosta annetussa ajassa

Kun kunto kohenee ja treeni tehostuu entisestään, vastaan tulevat seuraavat lyhenteet:

STOH

STOH – Shoulder To OverHead – hartiapunnerrus (painotanko nostetaan hartioilta suorille käsivarsille)

C2B

C2B – Chest To Bar – leuanveto (rinta tankoon)

TGU

TGU – Turkish Get-Up – turkkilainen nousu (selinmakuulta seisaalleen ja takaisin alas kahvakuula ylös ojennetussa kädessä)

Varsinaiset lihaskimput pystyvät myös näihin:

HSPU

HSPU – HandStand Push-Up – käsiseisontapunnerrus

MU

MU – Muscle-Up – voimaveto eli palomiespunnerrus (punnerrus voimistelurenkailla suorille käsivarsille)

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mitä terveysneuvoa sinun on vaikeinta noudattaa?


KUNTO PLUS suosittelee