Nainen ja kuorsaava mies

Tuttu juttu? Jos kaipaat öihin rauhaa ja hiljaisuutta, kuorsaajan voi toki nakata ulos makuuhuoneesta – tai näyttää hänelle nämä kuusi hyvää vinkkiä.

© Colourbox

Näin vaiennat kuorsaajan

Jopa moottorisahan volyymitasolle yltävä yöllinen kuorsauskonsertointi voi tehdä kuulijan suorastaan hulluksi. Alla vinkit kuorsaajalle.

maanantai 14. maaliskuuta 2016 teksti S. Overbye
  1. Älä käytä alkoholia tai unilääkkeitä
    Molemmat rentouttavat nielun alueen lihaksia, mikä edesauttaa kuorsaamista.
  2. Lopeta tupakointi
    Tupakointi - passiivinenkin - aiheuttaa nenän ja kurkun limakalvojen turvotusta. Kun nenä on tukkoinen, hengityskin on vaikeampaa nenän kautta.
  3. Pudota painoa
    Ylipainoisilla on usein ylähengitysteiden seinämiin varastoitunutta rasvaa, mikä ahtauttaa ilmateitä. Tällöin jo muutamankin liikakilon karistamisesta on selvästi hyötyä.
  4. Vältä selällään nukkumista
    Vanha hyvä konsti on kiinnittää tennispallo yöasun selkäpuolelle, jolloin selällään nukkuminen ei onnistu. Kuorsaajille on myös kehitetty tyynyjä, jotka helpottavat kylkinukkumista.
  5. Nosta päänalusta
    Kun sängyn päätyä nostetaan niin, että pää on maatessa jalkoja korkeammalla, hengittäminen voi helpottua.
  6. Jos ei muu auta...
    Kokeile kuorsauskiskoa, joka tuo alaleukaa eteenpäin, jolloin hengitystiet pysyvät paremmin auki. Jotkut saavat helpotusta myös nenäteipistä, joka voi helpottaa nenän kautta hengittämistä.

 Tämä treenisetti laittaa turbovaihteen päälle treenaamisessa! Toppi ja trikoot + 3 nroa Kunto Plus -lehteä vain 16,90 €

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Missä juokset mieluiten?

KUNTO PLUS suosittelee