Liikkujan iho voi ärtyä hikoilusta

Urheilijan ihonhoitovinkit

Runsas treenaaminen voi lisätä ihon epäpuhtauksia. Näillä neuvoilla urheilijan iho pysyy sileänä.

perjantai 25. huhtikuuta 2014 teksti KUNTOPLUS

  • 1. Poista meikki Poista meikki- ja muut voiteet iholta ennen treeniä. Voiteet voivat estää ihoa hengittämästä, jolloin iho saattaa ärtyä ja huokoset tukkeutua.

  • 2. Käy suihkussa heti treenin jälkeen. Peseydy miedolla pesunesteellä. Älä hankaa äläkä käytä karheaa harjaa tai sientä, se rasittaa ja ärsyttää ihoa ja voi johtaa epäpuhtauksiin. Hikoilu sinänsä ei aiheuta näppylöitä vaan huokosten tukkeutuminen tai ihon rikkoontuminen ja siihen pääsevät bakteerit. Jos ihosi ärtyy helposti, tilanne voi pahentua ellet peseydy treenin jälkeen.

  • 3. Puhdista ainakin kasvot. Jos et pääse suihkuun treenin jälkeen, puhdista iho kasvopyyhkeillä (hajustamattomilla ja hypoallergisilla).
  • 4. Kosteuta iho puhdistuksen jälkeen. Kosteuttaminen on tärkää, ettei iho kuivu. Kuiva iho on herkkä epäpuhtauksille.

Tiesitkö tätä: Rankka lihastreeni voi saada ihon kukkimaan, sillä se lisää testosteronin määrää elimistössä (myös naisilla). Kehonrakentajien ja muiden lihaksia kasvattavien kannattaakin pitää erityisen hyvää huolta ihostaan.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee