Ateriavinkit: syö näin 4 päivää ennen juoksutapahtumaa

Tässä vaiheessa on tärkeää tankata iltaisin kaseiiniproteiinia, jota on mm. skyrissä ja raejuustossa.

jogurttia ja marjoja kulhossa

Ateriavinkit 4 päivää ennen juoksutapahtumaa

  • Aamupala: 2 dl kaurahiutaleita maidon kera, joukossa kourallinen manteli-rusinasekoitusta. Lisäksi mukillinen teetä.

  • Aamupäivä: 1 kovaksikeitetty muna + 2—3 porkkanaa kantavat läpi aamupäivän. Juo 2 dl nestettä.

  • Lounas: Panosta rasvaiseen kalaan, syö esim. iso ruisleipäviipale, jonka päällä on silliä ja sipulia. Lisäksi kasviksia, esim. kukkakaalia ja paprikaa, ja iso lasillinen vettä (vähintään 3 dl).

  • Iltapäivä: 1 dl kreikkalaista jogurttia (10 % rasvaa), 50 g marjoja, vähän hunajaa. Juo 2 dl nestettä.

  • Päivällinen: 300-400 g uunijuureksia, ravistele juurekset ennen paistamista muovipussissa, jossa on 1 rkl rypsiöljyä. Lisäksi pala hyvää naudanpaistia ja tomaattikastiketta (säilöttyä tomaattia, tomaattipyreetä, sipulia, mausteita) ja iso lasillinen vettä (vähintään 3 dl).

  • Iltapala: Smoothie (200 g marjoja, 1,5—2 dl skyriä ja vähän omenamehua + vesitilkka tarvittaessa).

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background