inkivääriä valkoisella taustalla

Ateriavinkit: syö näin 3 päivää ennen juoksutapahtumaa

Kolme päivää ennen juoksutapahtumaa keskitytään tukemaan vastustuskykyä runsaasti antioksidantteja sisältävillä ruuilla.

torstai 28. huhtikuuta 2016 teksti M. Kreutzer


Ateriavinkit 3 päivää ennen juoksutapahtumaa

  • Aamupala: Pinaattimunakas (3 isoa munaa + iso kourallinen pinaatinlehtiä). Lisäksi vähän savulohta, puoli viipaletta ruisleipää hunajan ja karkean inkivääriraasteen kera. Syö myös 100—150 g pilkottuja hedelmiä. Lisäksi mukillinen teetä.

  • Välipala: Kotitekoinen energiapatukka. Juo 2 dl nestettä.

  • Lounas: Kuitupitoinen salaatti: 1 dl keitettyä kvinoaa, 200 g pilkottuja kasviksia, kuutioitu broilerinrinta ja 2 rkl pestoa. 2 dl vettä.

  • Iltapäivä: Ruisleipä juuston kera. 2 dl vettä.

  • Päivällinen: Tee iso annos punakaalisalaattia, jossa on appelsiinia ja pähkinöitä. Lisäksi 200 g kalapyöryköitä (lohesta) ja tilkka rypsiöljyyn tehtyä remoulade-kastiketta. Juo iso lasillinen vettä (vähintään 3 dl).

  • Iltapala: Kaurahiutaleita, mantelia, rusinoita, maitoa.

 

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mikä hedelmä on suosikkisi?

KUNTO PLUS suosittelee