Merilevät kuuluvat superruokien parhaimmistoon. Ne sisältävät mm. E- ja C-vitamiinia, sinkkiä, jodia ja kuparia.

Merilevä - luonnon monivitamiini

Merilevät ovat superruokien aatelia. Niissä on runsaasti ravintoaineita ja jodia.

maanantai 9. helmikuuta 2015 teksti KUNTOPLUS

Esimerkiksi spirulina-levän ihoa vahvistaviin aineisiin lukeutuvat mm. antioksidatiiviset beetakaroteeni, E-vitamiini- ja C-vitamiini sekä kivennäisaineet, kuten sinkki ja kupari ja rasva­hapoista gammalinoleenihappo.

Antioksidantit ovat tärkeitä ihosolujen uudistumisen edistäjiä ja ikääntymisen hidastajia. Gammalinoleenihappo taas lujittaa ihon immuunipuolustusta.

Sisäisesti

Syö merilevää kaikissa mahdollisissa muodoissa, esimerkiksi sushissa ja salaateissa. Jos levän saanti ruuasta jää vähäiseksi, täydennä sitä spirulina-ravintolisällä tai merilevärouheella.

Rouhetta voi lisätä esimerkiksi smoothieen.

Uloisesti: spirulina-kasvonaamio

Valmista spirulinajauheesta kasvonaamio, joka kiinteyttää, virkistää ja heleyttää ihoa:

Sekoita jauheeseen sen verran vettä, että saat levittyvää massaa.

Anna vaikuttaa noin 20 minuuttia ja huuhtele vedellä. Leväjauhetta myydään luontaistuotekaupoissa.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Missä juokset mieluiten?


KUNTO PLUS suosittelee