Soijamaito

Oletko lehmänmaidon epäterveellisten ominaisuuksien pelossa vaihtanut soijamaitoon? Muista, että soijamaitoa ei ole hyvä ryystää litratolkulla.

Ravintofysiologi Ida Krag ei suosita suuria määriä.

Joka toinen tuntuu nykyisin saavan ilmavaivoja tavallisesta maidosta ja loput pelkäävät maidon sisältämää rasvaa. Näöistä syistä moni on vaihtanut soijamaitoon.

Soijassa on runsaasti kasviestrogeeneja - siksi sitä suositellaan vaihdevuosivaivoihin. Ellet ole menopaussi-ikäinen nainen, ei soijamaitoa kannata käyttöää kovin runsaasti, ettei suotta horjuta hormonitasapainoaan.

Piilosoija

Soijaa on yllättävän usein valmisruuissa ja kaikessa, miknkä kehutaan olevan runsasproteiinista. Jos proteiinipitoisten tuotteiden lisäksi käytät soijamaitoa, määrät saattavat huomaamatta kasvavan turhan suuriksi.

Jos olet herkkä estrogeenille, soijaakaan ei kannata syödä paljoa.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background