Parsa

Vihreä tai valkoinen terveysherkku.

tiistai 18. toukokuuta 2010 teksti KUNTOPLUS

Parsalla voi herkutella niin paljon kuin sielu sietää, sillä sen hyvää tekevien ominaisuuksien lista on pitkä. Mikä parasta, parsa sisältää niin paljon kuitua, että vatsa täyttyy vähin kalorein.

Osa parsan kuiduista on inuliini-hiilihydraattia, mikä tekee suoliston bakteerikannalle erityisen hyvää. Lisäksi parsassa on runsaasti foolihappoa, jota keho tarvitsee verisolujen tuotannossa ja jonka oletetaan suojaavan sydän- ja verisuonitaudeilta ja jopa joiltakin syöviltä.

Eikä missään nimessä pidä unohtaa parsan hienoa makua! Kokeile herkullisia, terveellisiä ja vähärasvaisia parsareseptejämme! Pienet parsaherkut sopivat mainiosti alkuruuaksi päivällisille ja illallisille tai kutsujen naposteltaviksi ja hiukopalaksi! Parsa-kampasimpukkakeitto on juhlava alkuruoka tai lounas ja parsa-broileriannos keveä pääruoka.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mitä terveysneuvoa sinun on vaikeinta noudattaa?


KUNTO PLUS suosittelee