Varsiselleri on voittamaton välipala

Varsiselleri on niin kevyttä purtavaa, että siitä saatava energia kuluu miltei kokonaan vihanneksen sulatteluun.

Varsiselleri valkoisella taustalla.

Rouskuta selleriä

Varsiselleri on niin vähäkalorista syötävää, että keho melkeinpä kuluttaa enemmän sen sulattamiseen kuin mitä se siitä saa. Kalorikato johtuu sellerin itsensä keveydestä ja sen sisältämistä kuiduista, jotka varastavat kehosta hiukan energiaa matkallaan maha­suolikanavan läpi.

Paljonko varsiselleriä kannattaa syödä

100 g varsiselleriä sisältää 1,5 g ravintokuitua. 100 g selleriä on hyvä välipala­-annos. Kuidut ahmaisevat 10—15 kcal matkalla kehon läpi, ja koska itse selleri sisältää nipin napin yli 20 kcal, noin 3/4 sen kaloreista ovat "ilmaisia”.

Kokeile myös: Tuore kurkku on erittäin vähäkalorinen ja runsaskuituinen kasvis.

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background