Varsiselleri on voittamaton välipala

Varsiselleri on niin kevyttä purtavaa, että siitä saatava energia kuluu miltei kokonaan vihanneksen sulatteluun.

Varsiselleri valkoisella taustalla.

Rouskuta selleriä

Varsiselleri on niin vähäkalorista syötävää, että keho melkeinpä kuluttaa enemmän sen sulattamiseen kuin mitä se siitä saa. Kalorikato johtuu sellerin itsensä keveydestä ja sen sisältämistä kuiduista, jotka varastavat kehosta hiukan energiaa matkallaan maha­suolikanavan läpi.

Paljonko varsiselleriä kannattaa syödä

100 g varsiselleriä sisältää 1,5 g ravintokuitua. 100 g selleriä on hyvä välipala­-annos. Kuidut ahmaisevat 10—15 kcal matkalla kehon läpi, ja koska itse selleri sisältää nipin napin yli 20 kcal, noin 3/4 sen kaloreista ovat "ilmaisia”.

Kokeile myös: Tuore kurkku on erittäin vähäkalorinen ja runsaskuituinen kasvis.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background