Laihtuminen pysähtyi, kun Maria jätti aterian väliin

Useiden viikkojen ajan Marian paino pysyi hänen suureksi harmikseen ennallaan. Ruokatapojen tarkistus ratkaisi tilanteen. 5 päivittäisen aterian sijaan Maria söi vain 4, mikä sai aineenvaihdunnan pysähtymään.

Laihdutuskuurilla ruokailua vähennetään, mutta sitä on myös mahdollista vähentää liikaa. Sen sai 31-vuotias Maria huomata, kun hän yhdessä 4 muun naisen kanssa kokeili KUNTO PLUS -dieettiä.

Oltuaan 5 viikkoa dieetillä Maria oli laihtunut vain 1,8 kg, josta ensimmäiset 1,1 kg oli lähtenyt jo ensimmäisellä viikolla. Samalla kun Marian paino pysyi hievahtamatta paikoillaan, hän näki miten kaverit laihtuivat 4 ja 7 kg.

  • En ymmärrä. Minähän liikun, enkä syö yhtään enempää kuin saisi, hän sanoi epätoivoisena 5 viikon jälkeen.

Ravitsemusasiantuntijamme Martin Kreutzer pyysi Mariaa kirjoittamaan muistiin kaiken, mitä hän söi päivän mittaan, ja sieltähän vastaus löytyi. Kävi ilmi, että Maria söi 5 päivittäisen aterian sijaan vain 4 ateriaa, joista kertyi vain noin 1000 kcal.

  • Aterioiden väliin jättäminen voi saada aineenvaihdunnan seisahtumaan, varsinkin jos Marian tavoin yhdistää sen tupakanpolton lopettamiseen. 1000 kcal päivässä on liian vähän: vaikka Maria ei olekaan nälkäinen, hänen pitää syödä myös se 5. ateria, sanoi Martin Kreutzer – ja tuloksia alkoi syntyä.

Viimeisten 2 viikon aikana Maria laihtui lisää 2,6 kg ja hänen painonsa putosi siis yhteensä 4,4 kg.

  • Olen tosi iloinen tuloksesta, mutta vihainen itselleni, että aloin syödä vain 4 ateriaa, sanoo Maria, joka muuten on ollut KUNTO PLUS –dieettiin tyytyväinen.
  • Dieettiä on ollut helppo seurata, mutta oli NIIN vaikea kestää ne viikot, jolloin paino ei pudonnut. Muuten vaikeaa on ollut vain joistakin sosiaalisista tilanteista selviäminen. Minulla oli syntymäpäivä, jolloin join 3 lasillista alkoholia, mutta muuten olen pysynyt tiukasti dieetissä. Olen iloinnut iltapaloista, mutta se on osittain myös tottumuskysymys. Ajattelet sitä 5 minuuttia, mutta sitten ajatus taas häipyy. Minä olen pitänyt itseni liikkeellä joko kävelemällä tai pesemällä pyykkiä tai astioita.

Mikä on ollut parasta dieetissä?

  • Parasta on ollut nähdä tulokset vartalossaan. On vain niin ihana nousta vaakaan ja nähdä, että paino on pudonnut. Olen myös tosi iloinen siitä, että rasvaprosentti on pudonnut niin paljon.

Mihin olet kaikkein tyytyväisin, kun katselet itseäsi peilistä?

– Vatsaan ja kasvoihin, on ihanaa, kun kaksoisleuka on tiessään.

Huomaatko muuten muutoksen?

– No todellakin! Pyöräilen töihin nopeammin kuin ennen. Enkä hengästy niin nopeasti kuin aikaisemmin.

Tämän hetken suosituimmat
Hyvinvointi

Sidekudos – 8 sidekudosta huoltavaa harjoitetta

Voimaharjoittelu

Selän tehotreenillä eroon selkäkivuista

Painonhallintamotivaatio

Laihduttajan alkoholivalinnat

Lihaskuntoliikkeet

24 kyykkyharjoitetta

Terveelliset välipalat

Iskeekö ruuanhimo illalla?

Energiankulutus

LASKURI: Kaloritarve

Ravitsemusneuvoja

Sopiiko kaurapuuro illalliseksi?

Lihaskuntoliikkeet

1. päivä

Mehut

Inkiväärishotti tekee hyvää

1:15 tuntia
Letut ja lettutaikina

VIDEO: Terveelliset ja herkulliset banaaniletut 5 minuutissa

295 kcal
5 minuuttia
Lisää aiheesta: Painonhallintamotivaatio
Painonhallintamotivaatio

Nälkäinen, kylläinen vai täynnä – tunnistatko eron olossa?

Painonhallintamotivaatio

7 salakavalaa ainesta, jotka tekevät salaatista energiapommin

Painonhallintamotivaatio

Hylkää epäterveelliset tottumukset – ja laihdu

Painonhallintamotivaatio

10 kurkkua = 1 croissant

Painonhallintamotivaatio

Sabrina 8 viikon bootcampin jälkeen: "Olen vihdoin tyytyväinen omaan peilikuvaani"

Painonhallintamotivaatio

Karina 8 viikon bootcampin jälkeen: "On ihanaa huomata olevansa entistä vahvempi"

Painonhallintamotivaatio

Ravintoneuvojan vinkit painonpudotukseen

Painonhallintamotivaatio

KUNTO PLUSsan 8 viikon Uusi alku: "En ole mahtunut kokoon 38 sitten kouluaikojen"

Painonhallintamotivaatio

KUNTO PLUSsan 8 viikon Uusi alku: "Nukun yöni paremmin"

Painonhallintamotivaatio

KUNTO PLUSsan 8 viikon Uusi alku: "Makeanhimoni on poissa"

Painonhallintamotivaatio

TESTI: Millainen on suhteesi sokeriin?

Newsletter background
KUNTO PLUSsan suositukset
Superfood

Katso parhaat punakaalireseptit täältä

Ennaltaehkäisy

Miksi saunominen on terveellistä

Psykologia

Tee testi: Oletko optimisti vai pessimisti?

Kuntoplus

KUNTO PLUSsan treenivideot ja ruokalistat – nyt on helppo elää terveellisesti!

Ennaltaehkäisy

Onko yöhikoilu huolestuttava juttu?

5 km juoksuohjelmat

Kuunneltava juoksuohjelma: 12 viikon kuluttua juokset 5 km – vaikka aloitat nollasta

Litteä vatsa

Vatsatreeni vasta-alkajille: Tehokas treeniohjelma tuottaa tuloksia!

Treeni

Lisää virtaa aamuun lempeällä ohjelmalla

Psykologia

Masennustesti: Onko kyseessä masennus vai ohimenevä alakulo?

Voimaharjoittelu

Vasta-alkaja? Näin pääset helposti lihaskuntotreenin alkuun