Chris MacDonald

Chris MacDonald on opiskellut biotieteitä Kööpenhaminan yliopistossa ja suorittanut luonnontieteiden kandidaatin tutkinnon pääaineenaan ihmisen fysiologia.

Mitkä ammatilliset ja henkilökohtaiset tekijät ovat Sinulle tärkeimpiä motivaation lähteitä?

– Mahdollisuus auttaa muita, intohimo, nöyryys ja kiitollisuus.

Mitä erityistä haluat antaa ihmisille?

– Toivon voivani antaa kannustusta, joka auttaa ihmisiä jaksamaan toteuttaa haluamansa elämäntapamuutokset. Terveellisten elämäntapojen omaksuminen voi joskus olla vaikeaa, mutta se on vaivan arvoista, ja siksi haluan tukea ihmisiä vaikeissa hetkissä.

Mikä on mielestäsi suurin ammatillinen saavutuksesi?

– Se kun seisoin Kilimanjaron huipulla Margrethe Terranovan kanssa. 10 kuukautta aikaisemmin hän sanoi ensimmäisessä harjoitusrinteessä: En pysty kiipeämään vuorelle! Vakuutin hänelle, että se onnistuu: ”Sehän on vain mäki!”¨

Kilimanjaron huipulla – sillä, jota monet pitävät huippuna – katsoimme Uhuru Peak -huippua: se oli 180 metriä ylempänä ja noin tunnin matka päässä. Olin väsynyt ja kärsin vuoristotaudista ja ajattelin, että nyt olemme perillä. Mutta sitten Margrethe alkoi kiivetä kohti Uhuru Peakia ja sanoi: ”Sehän on vain mäki”!

Kuinka Sinä pidät itsesi terveenä?

– On kaksi asiaa, joista en tingi: Uni ja treeni. Tarvitsen kahdeksan tuntia unta toimiakseni kunnolla, ja yhtä tärkeää minulle on fyysinen aktiivisuus. En treenaa joka päivä kovalla teholla, saatan myös tehdä vain kävelyretken. Olen myös opetellut sulkemaan vimpaimet aika ajoin (tv, älypuhelin, tietokone jne). Syön melko terveellisesti, mutta toisinaan annan itselleni luvan syödä jäätelöä tai suklaata. Elämähän on elämistä varten!

Tämän hetken suosituimmat
Uni

TAULUKKO: Unentarve vaihtelee iän mukaan

Painonhallintamotivaatio

Laihduttajan alkoholivalinnat

Terveellinen ruokavalio

4 mainiota syytä syödä suklaata

Energiankulutus

LASKURI: Kaloritarve

Voimaharjoittelu

Selän tehotreenillä eroon selkäkivuista

Letut ja lettutaikina

VIDEO: Terveelliset ja herkulliset banaaniletut 5 minuutissa

295 kcal
5 minuuttia
Ennaltaehkäisy

Perinnölliset sairaudet: 5 harkittavaa ennen testiä

Mehut

Inkiväärishotti tekee hyvää

1:15 tuntia
Terveellisiä reseptejä

Täydellinen uunilohi

11-21 minuuttia
Terveellinen ruokavalio

Näin muunnat grammat desilitroiksi

Lisää aiheesta: Kuntoplus
Kuntoplus

KUNTO PLUSsan nettitreenit ilmaiseksi – vapaa pääsy kaikkiin sisältöihin

Kuntoplus

KUNTO PLUSsan treenivideot ja ruokalistat – nyt on helppo elää terveellisesti!

Kuntoplus

KUNTO PLUS app – helppoa ja terveellistä treeniä ja ruokaa

Kuntoplus

Lataa KUNTO PLUS appi täältä

Kuntoplus

KUNTO PLUSsan ateriaehdotusten perusta

Kuntoplus

KUNTO PLUS digitaalisena

Kuntoplus

KUNTO PLUSsan aiempien kilpailujen voittajat

Kuntoplus

FAQ: Kysymyksiä ja vastauksia KUNTO PLUSsan Reittisuunnittelusta

Kuntoplus

Uudet kartat KUNTO PLUSsan Reittisuunnittelussa

Kuntoplus

Oletko valmis uuden alun uuteen päivään? Ihania reseptejä ja kannustusta niin kuin aina! 2020

Kuntoplus

Fooddiary.fi – kiitos kuluneista vuosista

Newsletter background
KUNTO PLUSsan suositukset
Superfood

Katso parhaat punakaalireseptit täältä

Ennaltaehkäisy

Miksi saunominen on terveellistä

Psykologia

Tee testi: Oletko optimisti vai pessimisti?

Kuntoplus

KUNTO PLUSsan treenivideot ja ruokalistat – nyt on helppo elää terveellisesti!

Ennaltaehkäisy

Onko yöhikoilu huolestuttava juttu?

5 km juoksuohjelmat

Kuunneltava juoksuohjelma: 12 viikon kuluttua juokset 5 km – vaikka aloitat nollasta

Litteä vatsa

Vatsatreeni vasta-alkajille: Tehokas treeniohjelma tuottaa tuloksia!

Treeni

Lisää virtaa aamuun lempeällä ohjelmalla

Psykologia

Masennustesti: Onko kyseessä masennus vai ohimenevä alakulo?

Voimaharjoittelu

Vasta-alkaja? Näin pääset helposti lihaskuntotreenin alkuun