Portaat: ilmainen kuntokeskus

8 hyötyä porrastreenistä

Kaiken muun hyvän lisäksi porrastreenillä saa kiinteät reidet ja pakarat.

torstai 19. toukokuuta 2011 teksti KUNTO PLUS

  • Alavartalon lihakset ja nivelet vahvistuvat. 

  • Reidet ja pakarat kiinteytyvät ja sutjakoituvat.

  • Keskivartalon lihakset (vatsa- ja selkälihakset) aktivoituvat ja pääsevät myös töihin.

  • Kunto kohenee ja hapenottokyky paranee, erityisesti jos portaita noustaan reippaasti.

  • Energiankulutus tehostuu, sillä oman kehon kannattelu portaita kivutessa vaatii paljon energiaa. Kaloreiden kulutusta voi kiihdyttää entisestään lisäpainoilla. Arkiliikunnassa lapsi tai kauppakassit ovat hyviä "painoja".

  • Portaissa voi treenata kuntokeskusten aukioloajoista riippumatta ja laitteille jonottamatta!

  • Koordinaatiokyky saa haastetta ja aivojen kyky lähettää nopeita ja tarkkoja käskyjä lihaksillesi tehostuu.

  • Harjoituspaikkoja löytyy niin joka lähtöön niin luonnonmaisemista, kaupungilta kuin sisätiloistakin.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Haluaisitko eroon kuukautisista?


KUNTO PLUS suosittelee