Kannaattaako lihakset kipeänä treenata?

Treenin jälkeinen lihasarkuus on yleensä harmitonta, mutta joskus se voi olla myös elimistön hälytyssignaali. Lue, milloin kannattaa ottaa painot taas kauniiseen käteen – ja milloin kannattaa jäädä suosiolla sohvannurkkaan.

Nainen pitelee juomapulloa

Anna palaa:

Jos lihakset ovat vain kohtuullisen kipeät eikä liikkuvuudelle ole esteitä, voit hyvin harrastaa liikuntaa. Et vain välttämättä pysty tekemään yhtä monta toistoa kuin yleensä tai jaksa juosta yhtä pitkään. Kuuntele kehoasi ja pidä lepopäivä kahden treenipäivän välissä.

Pidä paussia:

Jos lihakset ovat niin kipeät, että sinun on vaikea kävellä tai nostaa käsiäsi, on parasta pitää lepopäivä. Tauolla elimistö korjaa itseään ja kasvattaa lihaksia, joten vaikka yleinen suositus on vain yksi lepopäivä, saattaa hyvinkin olla, että toisinaan tarvitset kaksikin päivää paussia.

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background