Uinti on parasta raskausajan liikuntaa

Raskaana oleville naisille suositellaan liikuntaa, koska hyvä fyysinen kunto ehkäisee raskausdiabetesta ja muita raskausajan terveysongelmia.

Tanskalaisen tutkimuksen mukaan ei ole yhdentekevää, minkä liikuntalajin tuleva äiti valitsee. Ennen 18. raskausviikkoa liiallinen tai liian rankka treenaaminen voi jopa lisätä keskenmenon riskiä.

Esimerkiksi naisilla, jotka kuntoilivat 11.-14. raskausviikon aikana yli seitsemän tuntia viikossa, keskenmenon riski oli 3,7-kertainen verrattuna naisiin, jotka harjoittelivat alle 45 minuuttia viikossa.

Erityisesti lajit, joissa kehoon kohdistuu paljon töytäisyjä, kuten juoksu, pallopelit ja mailalajit, sekä rankat jumppamuodot lisäävät keskenmenon riskiä. Uinti sitä vastoin voi pienentää riskiä.

Laajaan tutkimukseen vastasi 92 697 raskaana olevaa naista.

Hyvinvointia koko kesäksi KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Juostessa kuunneltava juoksuohjelma
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

Juuri nyt voit saada KUNTO PLUSsan kaikki palvelut käyttöösi koko kesäksi vain 8,95 eurolla!

TARJOUS: 3 kk 8,95 €


Newsletter background