Ongelma: ahmit juhla-aterialla

Nautiskele suosikkiruuistasi antaumuksella, mutta jätä väliin ne, joista et välitä niin paljon.

Tuhti juhla-ateria juomineen voi sisältää jopa 2 000 kcal. Se vastaa keskimääräisen naisen vuorokausitarvetta!

Näin vältät ongelman

  • Mieti etukäteen, mitä mieluiten haluat maistella. Nautiskele suosikeillasi antaumuksella, mutta jätä väliin ne, joista et välitä niin paljon.
  • Juo kaksi lasillista vettä 15 minuuttia ennen ateriaa, sillä vesi täyttää vatsaa. Voit välttää noin 300 kcal tällä menetelmällä.
  • Huolehdi siitä, että pöydässä on myös vihanneksia, niillä voit herkutella huoletta!
  • Älä juo alkoholia tyhjään vatsaan, sillä se lisää ruokahalua, jolloin tulee helposti syötyä liikaa.
  • Syö pari suurta porkkanaa puoli tuntia ennen ateriaa.
  • Ota pieniä annoksia, sillä juhlaruuasta voi nauttia myös pieninä määrinä. Mitä enemmän lastaat lautasellesi kerrallaan, sitä enemmän myös syöt. Panosta laatuun, älä määrään.
  • Pidä taukoja. Kylläisyyden tunne tulee 15 minuutin viiveellä syömisestä. Aseta aterimet alas jokaisen suupalan välillä ja osallistu keskusteluun. Juo välillä lasillinen vettä.

Jos tulee syötyä liikaa

Jos olet syönyt liikaa, liikunta raittiissa ilmassa tekee hyvää. Kysy perheeltäsi, haluaisiko joku lähteä mukaasi pienelle kävelylle.

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background