Ongelma: ahmit juhla-aterialla

Nautiskele suosikkiruuistasi antaumuksella, mutta jätä väliin ne, joista et välitä niin paljon.

Tuhti juhla-ateria juomineen voi sisältää jopa 2 000 kcal. Se vastaa keskimääräisen naisen vuorokausitarvetta!

Näin vältät ongelman

  • Mieti etukäteen, mitä mieluiten haluat maistella. Nautiskele suosikeillasi antaumuksella, mutta jätä väliin ne, joista et välitä niin paljon.
  • Juo kaksi lasillista vettä 15 minuuttia ennen ateriaa, sillä vesi täyttää vatsaa. Voit välttää noin 300 kcal tällä menetelmällä.
  • Huolehdi siitä, että pöydässä on myös vihanneksia, niillä voit herkutella huoletta!
  • Älä juo alkoholia tyhjään vatsaan, sillä se lisää ruokahalua, jolloin tulee helposti syötyä liikaa.
  • Syö pari suurta porkkanaa puoli tuntia ennen ateriaa.
  • Ota pieniä annoksia, sillä juhlaruuasta voi nauttia myös pieninä määrinä. Mitä enemmän lastaat lautasellesi kerrallaan, sitä enemmän myös syöt. Panosta laatuun, älä määrään.
  • Pidä taukoja. Kylläisyyden tunne tulee 15 minuutin viiveellä syömisestä. Aseta aterimet alas jokaisen suupalan välillä ja osallistu keskusteluun. Juo välillä lasillinen vettä.

Jos tulee syötyä liikaa

Jos olet syönyt liikaa, liikunta raittiissa ilmassa tekee hyvää. Kysy perheeltäsi, haluaisiko joku lähteä mukaasi pienelle kävelylle.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background