Seiso oikein säädettävän pöydän ääressä

5 vinkkiä, kuinka seisot töissä kuormittamatta kehoasi liikaa

torstai 12. syyskuuta 2013 teksti KUNTO PLUS

Jos sinulla on säädettävä pöytä, käytä sitä – mieluiten kerran tunnissa. Kun nouset seisomaan, on tärkeää seistä oikein, ettet kuormita niskaasi, selkääsi, hartioitasi, polviasi ja lonkkiasi.

  • Seiso selkä suorassa ja paino tasaisesti molemmilla jaloilla.
  • Kyynärvarsien tulee levätä pöydällä ja käsivarsien laskeutua rennosti vartalon viereen – ja hartioiden tulee olla rentona.
  • Pidä hiiri ja näppäimistö lähellä vartaloasi, jotta et kuormita niskaa, hartioita ja käsivarsia.
  • Varo, ette seiso polvet yliojennettuina.
  • Tarkkaile erityisesti sitä, ettet seiso vain yhdellä jalalla. Paitsi että se rasittaa toista jalkaa, polvea ja lonkkaa epätasapuolisesti, se vaikuttaa myös nivelten asentoihin nilkoista selkärangan yläpäähän asti.
VINKKI:

Nosta pöytä ylös, ennen kuin lähdet lounaalle ja seiso lounaan jälkeen niin pitkään kuin haluat. Nosta taas pöytä ylös ennen kotiinlähtöä, niin voit aloittaa seuraavan päivän taas seisten.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee