Seiso oikein säädettävän pöydän ääressä

5 vinkkiä, kuinka seisot töissä kuormittamatta kehoasi liikaa

Jos sinulla on säädettävä pöytä, käytä sitä – mieluiten kerran tunnissa. Kun nouset seisomaan, on tärkeää seistä oikein, ettet kuormita niskaasi, selkääsi, hartioitasi, polviasi ja lonkkiasi.

  • Seiso selkä suorassa ja paino tasaisesti molemmilla jaloilla.
  • Kyynärvarsien tulee levätä pöydällä ja käsivarsien laskeutua rennosti vartalon viereen – ja hartioiden tulee olla rentona.
  • Pidä hiiri ja näppäimistö lähellä vartaloasi, jotta et kuormita niskaa, hartioita ja käsivarsia.
  • Varo, ette seiso polvet yliojennettuina.
  • Tarkkaile erityisesti sitä, ettet seiso vain yhdellä jalalla. Paitsi että se rasittaa toista jalkaa, polvea ja lonkkaa epätasapuolisesti, se vaikuttaa myös nivelten asentoihin nilkoista selkärangan yläpäähän asti.

VINKKI: Nosta pöytä ylös, ennen kuin lähdet lounaalle ja seiso lounaan jälkeen niin pitkään kuin haluat. Nosta taas pöytä ylös ennen kotiinlähtöä, niin voit aloittaa seuraavan päivän taas seisten.

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background