Työpaikkaruokalassa terveellisesti

Lounasravintolan anti voi olla terveellisempi vaihtoehto kuin eväät, kunhan et lankea noutopöytäsyndroomaan.

Työpaikkaruokalan tarjonnan ainoa huono puoli on se, että tutkitusti ruokaa tulee syötyä liikaa, kun annoksen saa ottaa itse noutopöydästä. Näin vältät noutopöytä-ähkyn:

  • Jos vain mahdollista, syö ensin kevyt alkukeitto. Tutkimusten mukaan lounaan kokonaisenergiamäärä jää 20 % pienemmäksi silloin, kun ateria aloitetaan kevyellä keitolla.
  • Käytä pientä lautasta. Olosi on kylläisempi täyden pikkulautasellisen kuin puolitäyden ison lautasellisen jälkeen.
  • Älä ota lisää, vaikka tekisi mieli. Muista, että kylläisyyden tunne tulee viiveellä.
  • Jos haluat todella panostaa terveellisyyteen ja keveyteen, jätä lämmin ruoka kokonaan väliin. Pääruoka sisältää usein piilorasvaa ja suolaa.
  • Jos olet nainen, käy lounaalla yhdessä ystävien kanssa. Tutkimusten mukaan naiset syövät seurassa vähemmän.

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background