Työpaikkaruokalassa terveellisesti

Lounasravintolan anti voi olla terveellisempi vaihtoehto kuin eväät, kunhan et lankea noutopöytäsyndroomaan.

Työpaikkaruokalan tarjonnan ainoa huono puoli on se, että tutkitusti ruokaa tulee syötyä liikaa, kun annoksen saa ottaa itse noutopöydästä. Näin vältät noutopöytä-ähkyn:

  • Jos vain mahdollista, syö ensin kevyt alkukeitto. Tutkimusten mukaan lounaan kokonaisenergiamäärä jää 20 % pienemmäksi silloin, kun ateria aloitetaan kevyellä keitolla.
  • Käytä pientä lautasta. Olosi on kylläisempi täyden pikkulautasellisen kuin puolitäyden ison lautasellisen jälkeen.
  • Älä ota lisää, vaikka tekisi mieli. Muista, että kylläisyyden tunne tulee viiveellä.
  • Jos haluat todella panostaa terveellisyyteen ja keveyteen, jätä lämmin ruoka kokonaan väliin. Pääruoka sisältää usein piilorasvaa ja suolaa.
  • Jos olet nainen, käy lounaalla yhdessä ystävien kanssa. Tutkimusten mukaan naiset syövät seurassa vähemmän.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background