Soluille suojaa parsakaaliniduista

Koristele salaatti tai voileipä terveellisillä parsakaaliniduilla, jotka auttavat elimistöä pitämään loitolla niin allergiaa, astmaa kuin muitakin hengityselinongelmia.

Tuoreen tutkimuksen mukaan vihreät idut sisältävät sulforafaani-antioksidanttia, joka parantaa solujen kykyä suojautua vapaiden happiradikaalien aiheuttamilta vaurioilta, ja auttaa ehkäisemään hengityselinsairauksien puhkeamista.

Nimenomaan ituja kannattaa syödä siksi, että niissä on 20 - 50 kertaa enemmän sulforafaania kuin itse vihanneksissa. Juuri parsakaalinitujen valintaa tukee se, että aiemmissa tutkimuksissa niiden on todettu auttavan elimistöä suojautumaan myös sydän- ja verisuonitaudeilta.

Lähde: Clinical Immunology

Kasvata parsakaalinituja itse

Pane kosteaa vanua idätysastiaan. Huuhtele parsakaalinsiemenet ja ripottele ne hajalleen vanuun. Pane rasia huoneenlämpöön ja valolta suojaan. Idut ovat valmiita päivän parin päästä. Ne maistuvat miedon pähkinäisiltä ja sopivat hyvin salaatteihin, voileivälle ja avokadon seuraksi. Siemeniä saa alan liikkeistä ja verkkokaupoista.

KUNTO PLUS 9/2009

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background