Kokeile päivä FODMAP-ruokavaliota

Monet ovat saaneet FODMAP-ruokavaliosta avun ärtyvään suoleen ja kurjiin vatsavaivohin. FODMAPissa vältetään huonosti sulavia hiilihydraatteja.

maanantai 28. syyskuuta 2015 teksti KUNTOPLUS

FODMAP-päivä


Aamiainen

  • Kinkku-tomaattimunakas: Vatkaa 3 kananmunaa (+ halutessasi pari lusikallista laktoositonta maitoa), kuumenna pannu ja lorauta rypsiöljyä pannuun, kaada munakasmassa pannuun. Lisää 3 - 4 tomaattiviipaletta sekä pari viipaletta parmankinkkua. Paista munakas kannen alla.


Aamupäivän välipala

  • Pari porkkanaa + pieni kourallinen manteleita.


Lounas

  • Kanasalaatti: Paista tai grillaa broilerinfile ja leikkaa se suupaloiksi. Sekoita salaatiksi raastetun porkkanan, appelsiininpalojen ja muutaman lusikallisen keitettyä kvinoaa kanssa.


Iltapäivän välipala

  • Smoothie: N. 200 g grammaa pakastemansikoita, 50 g tuoretta ananasta ja 1 - 2 dl vanilja-soijamaitoa.
  • VINKKI Voit lisää smoothieen pari lusikallista keitettyä kvinoaa tai tattaria, niin saat kermaisen koostumuksen.


Ilta-ateria

  • Grillattua lohta ja kasvispannua: Keitä 200 g puikulaperunoita kuorineen lähes kypsiksi. Paista pannussa pienessä määrässä voi-öljyseosta. Lisää 200 - 300 g paprikaa, vihreitä papuja ja kirsikkatomaatteja ja kuumenna. Paista pala lohta grilissä tai parilapannulla.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mikä sinua auttaa rentoutumaan kiireisen päivän jälkeen?


KUNTO PLUS suosittelee