Kokeile päivä FODMAP-ruokavaliota

Monet ovat saaneet FODMAP-ruokavaliosta avun ärtyvään suoleen ja kurjiin vatsavaivohin. FODMAPissa vältetään huonosti sulavia hiilihydraatteja.

FODMAP-päivä

Aamiainen

  • Kinkku-tomaattimunakas: Vatkaa 3 kananmunaa (+ halutessasi pari lusikallista laktoositonta maitoa), kuumenna pannu ja lorauta rypsiöljyä pannuun, kaada munakasmassa pannuun. Lisää 3 - 4 tomaattiviipaletta sekä pari viipaletta parmankinkkua. Paista munakas kannen alla.

Aamupäivän välipala

  • Pari porkkanaa + pieni kourallinen manteleita.

Lounas

  • Kanasalaatti: Paista tai grillaa broilerinfile ja leikkaa se suupaloiksi. Sekoita salaatiksi raastetun porkkanan, appelsiininpalojen ja muutaman lusikallisen keitettyä kvinoaa kanssa.

Iltapäivän välipala

  • Smoothie: N. 200 g grammaa pakastemansikoita, 50 g tuoretta ananasta ja 1 - 2 dl vanilja-soijamaitoa.
  • VINKKI Voit lisää smoothieen pari lusikallista keitettyä kvinoaa tai tattaria, niin saat kermaisen koostumuksen.

Ilta-ateria

  • Grillattua lohta ja kasvispannua: Keitä 200 g puikulaperunoita kuorineen lähes kypsiksi. Paista pannussa pienessä määrässä voi-öljyseosta. Lisää 200 - 300 g paprikaa, vihreitä papuja ja kirsikkatomaatteja ja kuumenna. Paista pala lohta grilissä tai parilapannulla.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background