Varo jättiannoksia!

Ulkona syöminen vaarantaa vyötärönympäryksesi.

Annosten koolla on väliä. On helppo sortua syömään liikaa, kun elokuvateattereissa myydään popcorneja ämpäreittäin, donitseja saa kahdeksan kuuden hinnalla ja jättiranskanperunat maksavat melkein saman verran kuin pieni annos.

Ulkona syödessä tuntuu usein siltä, että ihmiset arvostavat vain annoksen suuruutta ja noutopöytää, josta saa syödä itsensä nikellyksiin. Tutkimusten mukaan ihmiset myös syövät enemmän ruokaa, jota eivät ole itse valmistaneet.

Painonhallinnassa tulisi kiinnittää huomiota myös määrään. Yhdysvalloissa tehty tutkimus osoitti, että suuri osa laihduttajista keskittyi valitsemaan tiettyjä ruoka-aineita, mutta ei kiinnittänyt huomiota annosten kokoon. Amerikkalaiset syövät yhä useammin ulkona, tekevät pidempää työpäivää, liikkuvat vähemmän ja palkitsevat itsensä hyvällä ja runsaalla aterialla.

Suomessakin ollaan lujaa vauhtia menossa samaan suuntaan. Suurten annosten välttäminen ei kuitenkaan ole ylivoimaisen vaikeaa:

3 keinoaannosten pienentämiseksi:

  • Jaa iso annos ystävän kanssa.
  • Syö puolet ja pyydä loput mukaan.
  • Tilaa 2 pientä alkuruokaa ja jätä pääruoka väliin.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background