Miten pääsen eroon vatsamakkarasta?

Minulla on vatsan alaosassa heti navan alla, pullea ”makkara”. Vaikka liikun kuinka paljon, en pääse siitä eroon! Mitä teen väärin, kun se ei häviä?

VASTAUS:

Kun haluaa eroon vatsaonteloon sisäelinten ympärille kertyneestä terveydelle haitallisesta ylimääräisestä' rasvasta, on vähennettävä sokerin määrää ruokavaliossa ja minimoitava alkoholin käyttö ja päästävä eroon stressistä.

Alavatsan ”makkara” on kuitenkin osa elimistön vararavintovarastoa, ja siksi siitä on erityisen hankala päästä eroon. Vatsarutistukset eivät pure siihen, koska vatsaontelon rasva on energiankulutuksen kannalta erillään lihaksista. Liikunta saattaa kuluttaa ensisijaisesti helpompia rasvavarastoja, kuten kasvojen ja rintojen rasvaa ja vatsamakkara säästyy todella pahan päivän varalle.

Kun kehon rasvaprosentti laskee, silloin elimistö käyttää lopulta myös ”vatsamakkaran”.

Lisäksi, kun vahvistaa syviä vatsalihaksia, jotka pitävät vatsaontelon napakkana, koko vatsan alue kiinteytyy, ja ”makkara” muuttuu vähemmän näkyväksi. Olennainen osa litteää vatsaa on keskivartalon lihaskorsetti, joka pitää vatsan vatsaontelossa niin, ettei se pullistele ulospäin.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background