Rinnat ja vaaleat rintaliivit
© iStock

Kolme harjoitusta, joilla saat kiinteät rinnat

Useimmat meistä eivät panisi vastaan, jos rinnoista saisi jollain helpolla konstilla hieman terhakammat. Vanheneminen vaikuttaa vääjäämättä myös rintoihin, joten siksi kannattaa nähdä hieman vaivaa rintavarustuksen pitämiseksi tiptop-kunnossa.

torstai 12. tammikuuta 2017 teksti Anja Bruneskjold

Rintojen pitäminen hyvässä kunnossa ei onneksi ole hirvittävän vaikeaa ja aikaavievää. Katso 3 helppoa harjoitetta, joilla teet rinnoistasi kauniimmat. Harjoitteet vahvistavat myös selkää ja auttavat parantamaan ryhtiä.

Näin tehdään käsien ja jalkojen nosto

Asetu lattialle vatsamakuulle jalat ja kädet suorina. Kädet ovat suorina pään yllä. Nosta kädet ja jalat samanaikaisesti suorina irti lattiasta niin korkealle kuin pystyt. Pidä yläasennossa 1-2 sekuntia, laske alas ja toista liike.

Näin tehdään ranskalainen punnerrus käsipainoilla

Asetu selinmakuulle lattialle tai penkille polvet koukussa 2-3 kilon käsipaino kummassakin kädessä. Alkuasennossa kädet ovat suorina kohti kattoa, ja rystyset osoittavat ulospäin. Koukista kädet, jolloin käsipainot laskeutuvat alas korvien viereen. Pidä kyynärpäät linjassa käsien kanssa, ne eivät saa aueta ulospäin. Nosta takaisin ylös ja toista.

Näin tehdään maastaveto

Seiso jalat hartioiden levyisessä haara-asennossa polvet kevyesti koukussa. Ota kumpaankin käteen noin 2 kilon käsipaino ja pidä niitä reisien edessä. Rystyset osoittavat eteenpäin, jolloin kämmen osoittaa kohti reittä.

Pidä katse eteenpäin, hartiat takana ja selkä suorana. Sisäänhengityksellä taivuta lantiosta rintaa kohti lattiaa. Älä anna selän pyöristyä. Yritä myös pitää paino kantapäillä koko liikkeen ajan. Nouse takaisin alkuasentoon ja toista.

Ehkä sinua kiinnostaa...