Kävellen kevyemmäksi – näin se käy!

Jos tavoitteena on pudottaa muutama kilo, kävely on oivallinen liikuntamuoto, sillä se kuluttaa reippaasti energiaa muttei tee oloa hurjan nälkäiseksi. KUNTO PLUSsan kävelyohjelmalla voit pudottaa jopa 5 kiloa 10 viikossa.

keskiviikko 20. heinäkuuta 2016 teksti KUNTO PLUS

Pysyvään painonhallintaan ilman turhaa rehkimistä tai kallista kuntosalijäsenyyttä – kuulostaako jo melkein liian hyvältä ollakseen totta? Käveleminen on osoittautunut lukuisissa tutkimuksissa mainioksi painonhallinnan apukeinoksi, sillä kaloreita palaa runsaasti, mutta nälkä ei ylly niin hurjaksi, että lenkin jälkeen tulisi ahmittua. 

Kävely on kuntoilumuoto, joka yllättää tehokkuudellaan.

Tutustu ohjelmaan täällä

OHJELMA: pudota painoa kävellen – ja pudota painoa jopa puoli kiloa viikossa


TARJOUS: Unen määrää ja laatua seuraava Active Life Tracker -aktiivisuusranneke + 4 numeroa KUNTO PLUS -lehteä vain 24,90 €. Säästät 120,90 euroa!


Mikä on kävelyn salaisuus?

Käveylenkille on helppo lähteä

Käveleminen on tutkitusti kaikkein tehokkainta laihdutusliikuntaa, sillä kävelylenkki ei jää kovin helposti väliin. Juoksulenkki tai kuntosalille lähteminen voi tuntua kiireen keskellä liian työläältä, mutta useimmat jaksavat lähteä kiireessäkin kävelylle.

Stressi lievittyy

Laihduttaminen on miltei mahdotonta, kun stressitaso on korkea. Stressihormonien suuri määrä haittaa monin tavoin painonpudotusta, ja stressi voi kerryttää etenkin haitallista rasvaa keskivartaloon. Jo puolen tunnin kävelylenkki päivittäin auttaa ehkäisemään stressiä.

Kaloreita kuluu

Kävellessä kuluu noin 300 kcal tunnissa, mutta kokonaiskulutus piristyy pidemmäksikin ajaksi. Käveleminen vahvistaa varsinkin pakara- ja reisilihaksia, mikä lisää kulutusta levossakin. Perusaineenvaihdunta kuluttaa nimittäin sitä enemmän kaloreita, mitä suurempi kehon lihasmassa on.


Ruokahalu pysyy kurissa

Kävelylenkki ei ole niin rankkaa liikuntaa, että ruokahalu kasvaisi hallitsemattomaksi. Näin myös päivän energiasaldo pysyy kurissa.


NÄLKÄ KÄVELYN JÄLKEEN

Kävelyn tapaisen kevyen liikunnan etuihin kuuluu se, että elimistö käyttää polttoaineenaan ensisijaisesti rasvaa. Rasvavarastojen maltillinen pieneneminen ei rasita kehoa niin paljoa, että verensokerin taso romahtaisi. Siksi elimistö ei lähetä aivoihin viestejä näläntunteesta.

Keho ottaa kävellessä energiaa rasvavarastoista.

NÄLKÄ JUOKSUN JÄLKEEN

Juoksun tapainen rankka kuntoilu pakottaa elimistön käyttämään polttoaineenaan pääosin sokeria. Verensokerin taso laskee tällöin helposti niin, että kova nälkä yllättää pian. Verensokerin tason lasku on merkki siitä, että elimistö kaipaa ravintoa.

Keho ottaa juostessa energiaa lihasten ja veren sokerista.

16 000 askeleella vyötärö hoikaksi

Useimmat tietävätkin jo, että päivän mittaan pitäisi kävellä vähintään 10 000 askelta. Se riittää hyvin, jos tavoitteena on terveyden ylläpitäminen. Painon pudottaminen kävelemällä vaatii hieman enemmän, mutta kannattaa muistaa, että jokainen askel on plussaa. Askelia ei tarvitse kerätä kokoon pelkästään kävelylenkeillä vaan päivän saldoa voi kartuttaa arkiaktiivisuudella –viemällä vaikka roskapussin ulos tai hakemalla lähikaupasta hedelmiä koko toimiston väelle.

* Alle 40–50 vuotiaan pitäisi kävellä noin 12 000 askelta päivässä ja lasten noin 15 000 askelta päivässä.

Askelmittari on kätevä ja motivoiva väline, jos haluaa pysyä kärryillä päivittäin käveltyjen askelten määrästä. Tutkimusten mukaan askelmittarin käyttäjien tulee käveltyä enemmän kuin ilman sitä. Perehdyn valikoimaan ennen ostopäätöstä, sillä monet mittarit ovat harmillisen epätarkkoja. Noin viidenkymmenellä eurolla saa yleensä jo laadukkaan laitteen.

KUNTO PLUS suosittelee: askelmittari kannustaa terveellisempiin elämäntapoihin

Kävely on oivallinen liikuntamuoto niin fyysisen kuin henkisen hyvinvoinnin tukemiseen. Jos liikkeelle lähteminen tekee välillä tiukkaa, askelmittari voi olla tehokas motivaattori – se nimittäin innostaa tutkitusti liikkumaan enemmän. Juuri nyt saat 4 numeroa KUNTO PLUS -lehteä ja Active Life Tracker -aktiivisuusrannekkeen, jossa on myös askelmittari, yhteishintaan 24,90 €. Säästät 120,90 euroa!

Katso tarjous tästä!

Kävelylenkki säännöllisesti joka päivä

Yksi reipas kävelylenkki päivässä tekee jo ihmeitä, mutta jos kävelet vielä mahdollisimman paljon esimerkiksi autoilun sijaan, päivän mittaan kertyy kevyesti lisäksi puolisen tuntia arkiliikuntaa.

  • Pidä kävelyyn sopivia kenkiä aina mukana myös työpaikalla, niin voit kävellä esimerkiksi vähän etäämmälle lounaalle tai käydä tauolla kävelyllä.
  • Älä aja autolla aivan ovelle saakka, vaan pysäköi se jonkin matkan päähän työpaikasta tai kaupan parkkipaikan kaukaisimpaan ruutuun, niin saat hyötyliikuntaa.
  • Kulje kävellen aina, kun etäisyys vain sallii. Kokeile myös pidempää, mutta kauniimpaa reittiä suorimman ja nopeimman reitin sijaan.
  • Valitse aina portaat ennemmin kuin hissi tai rullaportaat.

Anna Virenhem ja Martin Kreutzer

KUNTO PLUS suosittelee:

Askelmittari innostaa liikkumaan enemmän – joka päivä!

Haluaisitko lisätä liikuntaa arkeen? Askelmittari voi olla oivallinen hankinta, jos kaipaat pientä lisämotivaatiota liikkumiseen. Tämä pieni vempain voi nimittäin tutkitusti lisää liikkumista jopa 27 prosenttia.


Aktiivisuusranneke, kuten kuvan Active Life Tracker, voi kannustaa lisäämään arjen aktiivisuutta. Kun voit seurata konkreettisesti, miten paljon (tai vähän) askelia päivittäin kertyy, niitä pian vain TÄYTYY saada lisää mittariin.

Tutkimukset osoittavat, että askelmittarissa on todellakin taikaa. Yhdysvaltalaistutkimuksessa todettiin, että yksin askelmittarin käyttö sai ihmiset liikkumaan 27 prosenttia – tai 1,5 kilometriä – enemmän joka päivä!

Haluatko lisätä liikuntaa arkeen? Askelmittari voi olla ratkaisu!

Aktiivisuusranneke ja KUNTO PLUS mainioon yhteishintaan

Juuri nyt saat askelmittarilla varustetun aktiivisuusrannekkeen ja KUNTO PLUS -lehden mainioon yhteishintaan. Active Life Tracker -aktiivisuusranneke on todella monipuolinen treenikaveri:

  • Askelmittari – askelmittari kirjaa jokaisen päivän mittaan ottamasi askeleen.

  • Rajaton muisti – säilytät tiedot askelmääristä päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen.

  • Henkilökohtaiset tavoitteet – aseta askeltavoitteet ja seuraa etenemistäsi.

  • Helppokäyttöinen sovellus – kätevä sovellus antaa kattavaa tietoa aktiivisuudestasi päivä- ja viikkotasolla.

Active Life Trackerin muut toiminnot:

  • Unen seuranta – pitää kirjaa siitä, miten paljon nukut ja montako tuntia unesta on syvää tai kevyttä unta.

  • Kalorilaskuri – laskee, paljonko liikkumisesi kuluttaa energiaa.

  • Intervallitreeni – hälytykset intervallitreeneihin, jotta voit keskittyä suoritukseen ja jättää minuuttien laskemisen rannekkeen huoleksi.

  • Kello – digitaalikellossa on monia käteviä hälytystoimintoja.

Active Life Trackerin arvo on 110 €, mutta nyt saat sen sekä neljä numeroa KUNTO PLUS -lehteä lyömättömään yhteishintaan 24,90 €. Säästät siis 120,90 euroa!

KATSO TARJOUS: Active Life Tracker -aktiivisuusranneke + 4 numeroa KUNTO PLUS -lehteä 24,90 €.

VIDEO: Katso, miten Active Life Tracker toimii:

Päivittäiset askelet laskeva askelmittari motivoi vaihtamaan hissin portaisiin, kävelemään ylimääräisen pysäkinvälin tai vaikkapa nousemaan tuolista ja juttelemaan kollegan kanssa sähköpostittelun sijaan. Tilaa Active Life Tracker -aktiivisuusranneke ja KUNTO PLUS -lehti täältä.


Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...