© Colourbox

5 kikkaa, joilla lisäät rasvanpolttoa kävelylenkillä

Kävelylenkit ovat oiva apu painonpudotuksessa, ja nyt olemme koonneet parhaat vinkit, joilla saat poltettua vieläkin enemmän rasvaa lenkin aikana.

tiistai 30. elokuuta 2016 teksti Julie-Elsebeth Johannesen

Kävelylenkki tuo mukanaan monia terveyshyötyjä, mutta seuraavilla vinkeillä saat lenkeistä vieläkin enemmän terveyshyötyjä. Vinkkien avulla rasvanpoltto lenkillä lisääntyy, mikä taas auttaa painonhallinnassa.

Käytä käsiä

Muista liikuttaa käsiä rytmikkäästi kävelyn tahtiin. Silloin kävelet automaattisesti hieman nopeammin, jolloin kalorien kulutus lisääntyy.

Ota lyhyempiä askelia

Helppo tapa kävellä ripeämpään tahtiin on ottaa lyhyempiä askelia. Voit ottaa aikaa, kuinka kauan sinulla kestää ottaa esimerkiksi 100 askelta, ja sitten voit yrittää ottaa saman askelmäärän viisi sekuntia nopeammin. Toista muutamia kertoja lenkin aikana.

Etsi maali

Ota pidemmältä jokin maali, esimerkiksi kyltti tai risteys, ja kävele nopeammin, kunnes saavutat kohteen. Tee tätä säännöllisesti kävelylenkeilläsi.

Käytä rullaavaa askellusta

Rullaa askeltaessasi varpailta kantapäälle asti. Askeleen lopussa hieraise varpailla maahan ikään kuin polkisit purukumia maahan. Tämä aktivoi jalan alaosan lihaksia, ja mitä useampia lihaksia aktivoi, sitä enemmän rasvaa palaa.

Kävele selkä suorana

Selkä suorana kävely aktivoi paremmin selkä- ja pakaralihaksia. Yritä pitää selkä suorana ja hartiat ja korvat samassa linjassa lantion kanssa.

Kaikkein tärkeintä on kuitenkin nauttia lenkistä!

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...