Naisen litteä vatsa

Onko tavoitteenasi litteämpi ja kiinteämpi vatsa? Kokeile näitä tehokkaita harjoitteita!

© iStock

3 tehokasta harjoitetta vatsan kiinteyttämiseen

Onko tavoitteenasi treenata vatsaa litteämmäksi ja kiinteämmäksi? Kokeile näitä kolmea helppoa mutta tehokasta harjoitetta!

torstai 27. huhtikuuta 2017 teksti Jeanette Linder

Teetkö aina vain samoja istumaannousuja tylsistymiseen asti, eikä tuloksia silti ala näkyä? Ehkä on aika päivittää treeniohjelmaa, jos tavoitteena on kiinteämpi ja litteämpi vatsa. Nämä kolme helppoa harjoitetta treenaavat vatsan lihaksia tehokkaasti, joten ne kannattaa muistaa jokaisena vatsapäivänä. 

1. Lankku ja polvella kosketus alustaan

Mene lankkuun kyynärvarsien ja varpaiden varaan. Pidä koko keho suorassa linjassa ja keskivartalo tiukkana. Jännitä vatsan lihaksia. Laske hitaasti ja hallitusti polvia kunnes ne koskevat alustaa. Ojenna jalat sitten jälleen suoriksi. Tee vähintään 20 toistoa.

2. Lantion nosto yhdellä jalalla

Makaa selälläsi polvet koukistettuina jalkapohjat alustaa vasten. Jännitä pakaroiden lihaksia ja nosta lantiota. Nosta samalla oikeaa jalkaa ojennettuna. Pysy asennossa muutama sekunti ja laske lantio ja oikea jalka alustaan. Toista toisella jalalla. Tee 10 toistoa kummallakin jalalla.

3. Ylävartalon kierto käsipainolla

Seiso jalat lantion leveydellä. Pidä käsipainosta kiinni molemmin käsin ja nosta se eteesi kädet suorina rinnan korkeudelle. Kierrä ylävartaloa oikealle ja pysy asennossa muutama sekunti. Palaa alkuasentoon ja kierrä sitten ylävartaloa vasemmalle. Pysy jälleen asennossa muutama sekunti. Toista 10 kertaa kummallekin puolelle.

Tee kutakin harjoitetta 3 x 20 toistoa.

Ehkä sinua kiinnostaa...