Nainen treenaa kotona
© iStock

2 minuutin lihaskuntotreeni, joka kannattaa tehdä joka aamu

Haluatko paremman kunnon ja virkeämmän olon? Kokeile tätä kahden harjoitteen treeniä, joka vie vain kaksi minuuttia!

torstai 9. maaliskuuta 2017 teksti Anja Bruneskjold

Toden totta! Kaksi minuuttia ei ole aika eikä mikään - sen verran löytyy jopa kiireisimpinä aamuina.

Ennen kuin otat pikatreenin mukaan päiväohjelmaasi, mieti vielä hetki, miksi haluat treenata. Haluatko voida paremmin? Tai kenties saada timmimmän vartalon? Jos motivaatio nimittäin jää puolitiehen, käännät todennäköisesti aamulla vain kylkeä kellon soidessa, kun treeni ei tunnukaan aamupöpperössä enää niin tärkeältä. Kun treenillä on jokin aidosti motivoiva tavoite, sängystä nouseminenkin on ainakin henkisesti helpompaa.

Juo ennen treeniä pari lasia vettä. Yön jäljiltä elimistön nestevarastot kaipaavat täydennystä, ja pieni vesitankkaus virkistää treeniä varten.

Kaksi harjoitetta

Treeniohjelma on harvinaisen yksinkertainen: 30 punnerrusta ja 30 kyykkyä. Harjoitteisiin kuluu yhteensä noin kaksi minuuttia. Jos sinulla vielä tämän jälkeen riittää puhtia ja aikaa, voit tehdä lisää punnerruksia ja kyykkyjä tai vaikkapa lankuttaa tai tehdä muita lihaskuntoharjoitteita.

Kun teet treenin joka aamu, huomaat ennen pitkää vaikutuksen vartalosi lisäksi myös mielialassasi ja energiatasossasi: saat lisää virtaa päiviisi ja mieliala kohenee heti aamusta.

Treenimieltymykset ovat aina yksilöllisiä, mutta nämä kaksi harjoitetta sopivat useimmille: ne voi tehdä vaikkapa omassa olohuoneessa ja sopivat mainiosti niillekin, joilla aika ei tahdo riittää kunnosta huolehtimiseen.

Hyviä treeniaamuja!

Ehkä sinua kiinnostaa...