Uusi, paras ostoskaverisi

Treenivarusteita löytyy kaikenvärisinä, muotoisina ja erilaisin leikkauksin ja koristein. On siis täysin mahdollista löytää juuri ne varusteet, jotka tuovat esiin vartalosi parhaat puolet. Kunto Plussan suuri vartalo-opas auttaa valinnoissa.

keskiviikko 8. tammikuuta 2014 teksti KUNTO PLUS

Haluatko näyttää parhaat puolesi myös treenatessasi? Sitä varten sinun tarvitsee vain tuntea vartalotyyppisi ja seurata Kunto Plussan vartalo-opasta.

  • OPAS: Tunnista vartalotyyppisi ja ota se huomioon

  • Omenavartalon valinnat:

    • TOPPI/T-paita, joka istuu väljästi vatsan kohdalla ja ulottuu lantion leveimpään kohtaan. Yläosan tulee istua tiukasti rintojen kohdalla, missä saa olla myös katseenvangitsijoita. Pääntie saa olla naisellinen. A-leikkaus, empiretyyli ja pallomaiset mallit ovat hyviä valintoja.
    • PUSAKKA saa ulottua lantion keskelle. Slim cut -leikkaus tai tikkaukset korostavat vyötäröä.
    • HOUSULEIKKAUS ei saa olla liian korkea eikä liian matala, housujen tulee jakaa maha keskeltä. Leveä vyötärökaitale tukee vatsan seutua. Kohtalainen lahkeen leveys pitää siluetin tasapainoisena.
    • SHORTSIEN tulee myös jakaa maha keskeltä kahtia. Riittävä leveys pitää huolen siitä, että ylä- ja alavartalo ovat tasapainossa toisiinsa nähden.
    • VÄREJÄ kannattaa käyttää yläosissa.


    VÄLTÄ:

    • Tiukat yläosat: paljastavat makkarat.
    • Vyötäröpituiset pusakat ja topit: kiinnittävät huomion vääriin kohtiin.
    • Kulmikkaat jättipaidat: saavat ylävartalon näyttämään entistä isommalta.
    • Kuviointi vatsan kohdalla: kiinnittää huomion väärään kohtaan.
    • Toppatakit: saavat näyttämään paksummalta.


    Päärynävartalon valinnat:

    • TOPPI/T-PAITA on vartalonmyötäinen ja korostaa kurveja ja vyötäröä. Paras pituus on lantion puolivälissä. Muista myös hihattomat vaihtoehdot. Älä unohda laadukkaita, rintoja tukevia urheilurintaliivejä.
    • HOUSUT ovat maltillisen levyiset, eivätkä pussita reisien tai lantion kohdalta. Lahkeet ulottuvat puolisääreen tai niissä on reilut vauhtiraidat kaventamassa alavartaloa. Suosi mattapintaisia materiaaleja, ne hoikentavat reisiä.
    • SHORTSEJA ei suositella käytettäväksi.
    • KUVIOT JA VÄRIT sopivat yläosiin, koska ne vievät huomion pois takamuksesta ja reisistä. Housut sen sijaan saavat olla yksiväriset – tummat värit hoikentavat.


    VÄLTÄ:

    • Pitkät, väljät, lantion peittävät yläosat: ne tekevät muodottomaksi.
    • Väljät treenihousut: leventävät vääristä paikoista.
    • Leveät, syvät pääntiet: paljastavat liikaa.
    • Lyhyet topit, joissa on ohuet olkaimet: saavat rinnat vaikuttamaan suurilta.


    Banaanivartalon valinnat:

    • TOPPI/T-PAITA saa olla tiukka, kevyesti muotoileva. Vyötärösauma, solmiamisnauhat ja sisäänrakennetut rintaliivit tuovat kurveja ja täyteläisyyttä.
    • PUSAKASSA voi olla värillinen kaarroke tai tikkauksia, jotka luovat pehmeän naisellista siluettia ja vyötärön kaarta. Huppu tuo hennoille hartioille lisää massaa.
    • HOUSUT istuvat väljän vartalonmyötäisesti ja korostavat hoikkaa vartaloa. Trikoiden tulee olla nilkka- tai 7/8-pituiset.
    • SHORTSIT voivat olla joko tiukat tai väljät. Värit ja kuviot keräävät katseita, ja sinä voit niitä myös kantaa.
    • KUVIOT JA VÄRIT – anna palaa! Paras tulos syntyy käyttämällä yhden värin useita sävyjä tai yhdistelemällä 2–3 väriä.


    VÄLTÄ:

    • Muodottomat jättipaidat: eivät päästä vartaloa oikeuksiinsa.
    • Lyhyet, kantikkaat topit ja jakut: tekevät kokonaisuudesta laatikkomaisen.
    • Matalavyötäröiset housut: lyhentävät jalkoja.
    • Syvät pääntieleikkaukset: eivät ole eduksi rinnoille.
    • Sama väri topissa ja housuissa.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee