Viikkojen 1–3 harjoitukset

Voimakoulun reisiohjelman osa 1

Tästä alkaa Voimakoulu reisille! 9 viikon kuluttua jalkasi ovat selvästi vahvemmat ja sutjakammat.

tiistai 21. syyskuuta 2010 teksti KUNTO PLUS

Ohjelma viikoille 1–3: kaksi harjoituskertaa viikossa

TARVITSET VAIN:


1) Jumppapallon

  • Hanki laadukas pallo, jonka pinta ei ole liian liukas.

  • Pumppaa pallo riittävän täyteen. Älä kuitenkaan liioittele niin, ettei pallon päällä pysy selällään.

  • Huolehdi, että pallossa on aina sopivasti ilmaa lisäämällä palloon ilmaa silloin tällöin.
  • Valitse oikea koko:
    Pallon halkaisija / pituutesi
    45 cm / alle 155 cm
    55 cm / 155–171 cm
    65 cm / 171–186 cm
    75 cm / 187–198 cm

2) Käsipainot
Aluksi voit käyttää kaksi- ja kolmikiloisia käsipainoja. Kun voimat lisääntyvät, siirry nelikiloisiin painoihin. Kannattaa harkita säädettävien käsipainojen hankkimista. Niiden painoa voi säätää irrotettavilla kiekoilla.

TEMPO JA HENGITYS

Sopiva tempo: Laske ponnistusvaiheessa hitaasti kolmeen. Laske palautusvaiheessa hitaasti viiteen.
Oikea hengitys: Hengitä ulos ponnistuksen aikana. Hengitä sisään palautusvaiheessa.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee