Vatsa-akatemia: Vatsarutistus

Osa 1, harjoitus 1, perusharjoitus

sunnuntai 1. tammikuuta 2012 teksti KUNTOPLUS

Tee rutistus näin:

1. Asetu selinmakuulle polvet taivutettuina, jalkapohjat lattiassa ja sormet pään takana.

2. Vedä vatsaa sisään mahdollisimman paljon. Jännitä samalla lantionpohjan lihakset. Paina lantio kiinni alustaan.

3. Jännitä vatsan ja lantionpohjan lihaksia koko liikkeen ajan. Nosta hartiat vatsalihaksia käyttäen irti alustasta. Pyöristä selkää ja anna vatsalihasten tehdä työ.

4. Laske hartiat takaisin alkuasentoon ja suorista selkä, mutta pidä vatsa yhä jännitettynä. Toista liike lepäämättä selälläsi hetkeäkään.

5. Keskity jokaisen sarjan jokaiseen toistoon yhtä huolellisesti.

Vaikutus: Suoran vatsalihaksen yläosa.

Muut osan 1 harjoitukset


Palaa ohjelman etusivulle

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mikä sinua auttaa rentoutumaan kiireisen päivän jälkeen?


KUNTO PLUS suosittelee