3. vaihe: hiilarien kierrätys

Harkitulla ravitsemuksella tehoa aineenvaihduntaan.

torstai 12. elokuuta 2010 teksti KUNTO PLUS

Muodonmuutoskoulun 3. vaiheessa treenataan vähemmän, mutta tehokkaammin. Harjoitusten määrää vähennetään, mutta tehoa lisätään. 3. vaiheessa vaiheessa treenataan vain kolmesti viikossa, mutta harjoitukset tehdään nopeampaan tahtiin.

Lataa itsellesi Muodonmuutoskoulun 3. vaiheen ravitsemussuunnitelma täältä


Huippu-urheilijat, joilla on alhainen rasvaprosentti ja selvästi erottuvat lihakset, panostavat treenin lisäksi myös ravitsemukseen. Ravinnon osuus kehon koostumukseen vaikuttamisesta on lähes 50 prosenttia.

Rasvaprosentin pudottamiseen käytetään hiilihydraattien kierrätystä, jossa hiilihydraatteja nautitaan ainoastaan treenin ajankohdan mukaan määräytyvinä aikoina. Kun hiilihydraattien käyttö ajoitetaan sopivasti, elimistö käyttää rasvaan sitoutunutta energiaa verottamatta lihasmassaa.

Proteiinin ja rasvan määrä pidetään ennallaan, mutta hiilihydraattien käyttöä säädellään suuntaan ja toiseen.

Ravitsemussuunnitelma on tarkoitettu käytettäväksi vain Muodonmuutoskoulun 3. vaiheen 3 viikon mittaisen ohjelman yhteydessä. Ravitsemussuunnitelmaa ei ole tarkoitettu pidempiaikaiseen käyttöön.

Energian ja hiilihydraattien saannin rajoittaminen pitkäksi aikaa voi rasittaa elimistöä, säätää energiankulutuksen säästöliekille ja pysäyttää kuntokäyrän lupaavasti alkaneen nousun.

Lyhytaikaisessa vain muutaman viikon mittaisessa käytössä hiilarien kierrätys tehostaa rasvakudoksiin varastoituneen energian hyödyntämistä.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee