Voimakoulun vatsalihastreeni viikoille 7–9

Voimakoulun vatsalihasohjelman osa 3

Litteä vatsa 9 viikossa, viikot 7–9.

tiistai 21. syyskuuta 2010 teksti KUNTO PLUS

Vatsalihakset ovat voimakoulun kahden edellisen vaiheen jälkeen niin hyvässä kunnossa, että ne selviävät viidestä viimeisestä harjoituksesta. Uudet liikkeet ovat oikein tehtyinä paljon raskaampia kuin miltä ne ensin vaikuttavat. Ohjelman laatija omavalmentaja Julian Felix takaa harjoitusten olevan tehokkaita.

Ohjelma viikoille 7–9: kaksi harjoituskertaa viikossa

TARVITSET VAIN:


1) Jumppapallon

  • Hanki laadukas pallo, jonka pinta ei ole liian liukas.

  • Pumppaa pallo riittävän täyteen. Älä kuitenkaan niin täyteen, ettei pallon päällä pysy selällään.

  • Huolehdi, että pallossa on aina sopivasti ilmaa lisäämällä palloon ilmaa silloin tällöin.
  • Valitse oikea koko:
    Pallon halkaisija / pituutesi
    45 cm / alle 155 cm
    55 cm / 155–171 cm
    65 cm / 171–186 cm
    75 cm / 187–198 cm


TEMPO JA HENGITYS

Sopiva tempo: Laske ponnistusvaiheessa hitaasti kolmeen. Laske palautusvaiheessa hitaasti neljään.
Oikea hengitys: Hengitä ponnistusvaiheessa ulos. Hengitä palautusvaiheessa sisään.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee