Ongelmana paksut pohkeet

Muistuttavatko pohjeesi mielestäsi kinkkuja? Haluaisitko sutjakammat sääret?

torstai 7. kesäkuuta 2012 teksti KUNTOPLUS

Tee kestävyysharjoituksia, jotka rasittavat reisiä. Kokeile step-tunteja, lenkkeilyä ja naruhyppelyä. Luonnollinen juoksu eli paljasjalkajuoksu tai minimalistinen juoksu kuormittaa reisilihaksia erityisen paljon. Päkiä- ja avojalkajuoksuun täytyy kuitenkin totutella vähitellen, eikä tyyli sovi kaikille jaloille lainkaan. Lue lisää sivun lopun linkistä.

Täsmäharjoitus paksuille pohkeille

Varpaillenousut

Alkuasento

Seiso tukevan korokkeen edessä ja nosta toinen jalka korokkeelle.

Liike

Nouse korokkeelle ja kohottaudu varpaiden varaan siten, että pohjelihakset jännittyvät. Palaa alkuasentoon. Tee ensin 10–12 nousua toisella jalalla ja vaihda sitten puolta.

Vaikutus

Pakarat, jalkalihakset ja varsinkin pohjelihakset.

Tärkeää

Pidä hyvä ryhti ja kohottaudu korkealle päkiöille.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mikä sinua auttaa rentoutumaan kiireisen päivän jälkeen?


KUNTO PLUS suosittelee