Ristiaskelkyykky taakse ja polven nosto

Käänteinen askelkyykky ja polven nosto on todella tehokas ja näyttävä liike.

keskiviikko 24. elokuuta 2016 teksti KUNTO PLUS

Harjoite

Alkuasento

  • Seiso jalat lantion levyisessä haara-asennossa. Jalkaterät ja polvet hiukan ulospäin.
  • Astu toisella jalalla pitkä askel taakse päkiän varaan.
  • Jännitä vatsalihaksia ja lantionpohjaa, suorista selkä ja niska.


Liike

  • Hengitä ulos ja laskeudu niin alas, että takimmainen polvi ottaa melkein lattiaan.
  • Hengitä sisään ja nouse ylös nostaen polvea mahdollisimman korkealle ja kiertämällä vartaloa kädet rinnan korkeudella.
  • Tee 10 toistoa. Jää viimeisellä toistolla ala-asentoon ja tee 10 nytkytystä.
  • Jää viimeisellä nytkytyksellä ala-asentoon 10 sekunniksi.


Vaikutus
Etu-, taka- ja sisäreidet sekä pakarat.

Sarjat ja toistot
3 x 10 kyykkyä + 10 nytkytystä + 10 sekuntia paikallaan kummallakin jalalla.

Katso video

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Haluaisitko eroon kuukautisista?


KUNTO PLUS suosittelee