Lue myös

Tasapainoilu

Kiinteä peppu on hyväksi!

4 hyvää syytä treenata peppua

Kiinteä peppu ei ole pelkkä ulkomuotokysymys. Vahvoista pakaralihaksista on myös hyötyä.

keskiviikko 29. lokakuuta 2014 teksti KUNTO PLUS

4 syytä treenata peppua


Kulutus kasvaa!

Suuri pakaralihas, gluteus maximus, on kehon kookkain lihas. Energiankulutus on sitä tehokkaampaa, mitä muhkeammat pakaralihakset ovat.

Vauhti paranee

Varsinkin mäkien juokseminen vauhdittuu, sillä se vaatii paljon voimaa ja räjähtävyyttä. Arkiliikunta helpottuu vastaavasti.

Tyköistuvat vaatteet näyttävät hyviltä

Oletko pannut merkille, miten monilla naisilla on littana peppu? Miltä lattana peppu näyttää bikineissä kiinteään ja muodokkaaseen peppuun verrattuna?

Urheiluvammariski pienenee

Monikaan ei käytä pakaralihaksiaan arjessa. Pakaroita ei tule käytettyä tehokkaasti, ellei niitä kuormita kunnolla kävellessä tai juostessa. Heikot pakaralihakset lisäävät kuitenkin urheiluvammojen riskiä.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Haluaisitko eroon kuukautisista?


KUNTO PLUS suosittelee