Uinnin jälkeen

Ehkäise uimarin olkapää venyttelyllä.

torstai 9. heinäkuuta 2015 teksti KUNTO PLUS

Uimarin olkapää

Jos kuitenkin harjoittelee todella runsaasti ja ui jatkuvasti samalla uintityylillä, voi seurauksena olla uimarin olkapää. Uimarin olkapää aiheuttaa kipua olkapäässä. Sen syynä on useimmiten nivelpussin joutuminen puristuksiin olkanivelen löysyyden vuoksi. Uimarin olkapään välttämiseksi paras ennaltaehkäisy on olkaniveltä tukevien lihasten vahvistaminen.

Venyttely

Nosta kädet pään päälle ja pane sormet ristiin. Vedä kyynärpäitä ja hartioita alas niin, että tunnet venytyksen.

Selkälihasten vahvistaminen

Mene päinmakuulle jalat suorina. Vie kädet otsan alle niin, että kyynärpäät osoittavat sivuille. Nosta ylävartaloa niin, että liike tuntuu ristiselässä. Tee liikettä niin pitkään kuin jaksat.

Käänny selinmakuulle lattialle jalat suorana ja vie kädet niskan taakse. Nosta ja laske ylävartaloa niin, että liike tuntuu vatsalihaksissa. Toista liikettä niin pitkään kuin jaksat.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee