Unelmien keho uusilla konsteilla

Eikö treeni tepsi? Joka viides nainen treenaa treenaamistaan ilman tuloksia, mikä on taatusti turhauttavaa. Lataa linkistä treeniohjelma, joka kiinteyttää kapinoivankin kehon.

lauantai 1. joulukuuta 2012 teksti KUNTO PLUS

Toimivan ohjelman niksinä on määrätietoinen panostaminen heikkoihin kohtiin.

Kuvittele tällaista tilannetta: Sata naista harjoittelee saman treeniohjelman mukaan, ja 20 viikkoa myöhemmin heidän kuntonsa testataan.

Tulos

Lopputuloksena useimpien naisten hapenottokyky on parantunut 40 prosentilla ja kunto on kohentunut roimasti – niin kuin viiden kuukauden rankan kestävyystreenin jälkeen voi olettaakin. Joka viidennen naisen kunto ei kuitenkaan ole kohentunut mainittavasti!

Onnistuneita ihmetyttää, ettei täsmälleen samanlainen harjoittelu muka millään tepsi toisiin. Turhautumista ei voi välttää, jos itse kuuluu niihin, jotka kuntoilevat kuntoilemasta päästyään, mutteivät pääse koskaan samoihin tuloksiin kuin treenikaverinsa.

Oletko nonresponder?

Tutkijoiden englanninkielinen nimitys tälle kuntoilijatyypille on nonresponder. Epäuskottavalta kuulostava ilmiö ole edes harvinainen.

Lontoon yliopistossa tehdyssä tutkimuksessa selvitettiin vuonna 2011, miten harjoittelu vaikuttaa elimistön insuliiniherkkyyteen. Treenillä ei ollut mitään vaikutusta peräti 20 prosenttiin koehenkilöistä.

Yhdysvaltalaisessa Louisianan osavaltion yliopistossa lihaskuntoharjoittelusta tehdyissä tutkimuksissa koehenkilöiden lihasmassan kasvu vaihteli nollasta jopa 60 prosentin lisäykseen.

Haluatko yhteenvedon siitä, kuinka paljon kulutat kaloreita päivässä?

Kaikella on merkitystä loppupeleissä! Käytä Ruokapäiväkirjaa apuvälineenä treenaamisen kuluttamien kalorien seurantaan – unohtamatta arkiliikuntaa, kuten portaiden nousua, kotitöiden tekemistä ja kävelyä.  

Kokeile Ruokapäiväkirjaa 5 päivää ilmaiseks

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee