Paikallinen rasvanpoltto ei ole mahdollista

Tutkimus kumoaa oletuksen, että rasvaa voisi polttaa vain haluamaltaan alueelta, esimerkiksi vatsasta tai reisistä.

perjantai 17. heinäkuuta 2015 teksti KUNTOPLUS

104 koehenkilöltä mitattiin huipputarkan laitteiston avulla ihonalaisen rasvan määrä valituilla alueilla ennen ja jälkeen 12 viikon harjoittelun.

Tulosten mukaan rasvakerros ei huvennut nimenomaisesti treenattujen lihasten kohdalta vaan tasaisesti eri puolilta kehoa.

3 vinkkiä


Jos haluat sutjakoitua, toimi näin:

1. Alenna päivittäistä energiansaantiasi vähentämällä sokerin ja rasvan käyttöä. Karta myös tärkkelyspitoisia ruokia kuten leipää, riisiä ja pastaa.

2. Lisää energian kulutusta liikunnalla. Pyri harrastamaan liikuntaa joka päivä.

3. Elä terveellisesti. Liika stressi, makean yletön syöminen, runsas alkoholin käyttö, liiallinen tyydyttyneiden rasvojen sekä liian vähäinen terveellisten rasvojen käyttö ovat epäterveellisiä elintapoja, jotka saavat ylimääräisen rasvan kertymään erityisesti vatsan seudulle. Kyseessä ei ole vain ulkonäköhaitta, vaan myös diabeteksen ja verenkiertohäiriöiden riski kasvaa.

Medicine & Science in Sports and Exercise

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mikä sinua auttaa rentoutumaan kiireisen päivän jälkeen?


KUNTO PLUS suosittelee